کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود در همه مناطق استان زنجان حد اقل دما ‌ها به زیر صفر درجه برسد و شرایط یخبندان سراسری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سلطانی کارشناس هواشناسی  استان زنجان گفت: در حال حاضر هوای زنجان قسمتی ابری تا ابری است و در برخی نقاط بارش‌هایی به صورت برف شاهد هستیم.

او ادامه داد: از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی برف از استان زنجان خارج خواهد شد ولی در ارتفاعات، گردنه‌ها احتمال وقوع کولاک مقطعی وجود دارد.

سلطانی افزود: از فردا شرایط جوی نسبتا پایداری بر استان زنجان حاکم می‌شود و فعلا برای هفته پیش رو سامانه بارشی فعالی پیش بینی نمی‌شود.

او در ادامه گفت: دمای هوا از امروز با کاهش محسوسی همراه شده است ،طی ۲۴ ساعت گذشته دما ۵ درجه کاهش یافته  و در حال حاضر  منفی ۴ درجه می باشد.

سلطانی ادامه داد:  انتظار داریم سردی هوا تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد، به خصوص فردا صبح که مقدار حد اقل دما به زیر صفر درجه کاهش پیدا خواهد کرد.
 
او افزود: پیش بینی می شود در همه مناطق استان زنجان حد اقل دما به زیر صفر درجه برسد و شرایط یخبندان سراسری را شاهد خواهیم بود.
 
کارشناس هواشناسی استان زنجان در انتها تاکید کرد:  شهروندان از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و کشاورزان، مرغ داران و دام داران و نیز گلخانه داران اقدامات پیش بینانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی را انجام دهند و نیز از فعالت های های عمرانی به ویژه بتن ریزی تا چند روز آینده پرهیز شود.

 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.