امام جمعه یزد:

اعتبار ایران در جهان مرهون قدرت کشور است

آیت الله ناصری گفت: برای تحکیم استقلال، آزادی و دوری از نوکری بیگانگان باید قدرتمند باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع برگزارکنندگان سالگرد سردارشهید قاسم سلیمانی گفت: قوی شدن در همه زمینه ها، حفظ وحدت ملی، اعتماد نکردن به دشمن و خنثی سازی تحریم‌ها از موارد مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

او وحدت زیر چتر ولایت را عامل نجات از تفرقه عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم ملتی مستقل و آزاد و دارای اعتبار در جهان بوده و نوکر بیگانگان نباشیم، باید قدرت داشته باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: این باور امام بوده که در همه زمینه‌ها باید خودمان تولید کننده باشیم و جوانان ما هم باید باور کنند که قوی شدن در علم، تحقیق، تفکر، اخترع و ابزار صنعتی از نیاز‌های ضروری کشور است.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان ساخت: سفر به خارج از کشور برای تحصیل علم و قوی شدن مانعی ندارد، اما آنچه زیبنده و ارزشمند است بازگشت به کشور برای خدمت به مردم محسوب می‌شود.

او با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه تصریح کرد: فقط با بصیرت و هوشیاری می‌توان تحریف صورت گرفته اعتقادی در جامعه توسط دشمن را تشخیص داد. همچنان که مردم در حماسه بزرگ نهم دی ماه به صحنه آمده و توطئه دشمن با تیزبینی و مدیریت رهبر معظم انقلاب و یکپارچگی و بصیرت مردم خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز، ولی فقیه ما انسانی شجاع، تیزهوش و مدبر است که توانسته با تدبیر مناسب توطئه‌های دشمن را خنثی کنند، وقتی عراق و سوریه توسط دشمن اشغال شدند، این تدبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی سردار سلیمانی بود که منطقه را نجات داد.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه درباره افزایش فشار و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن تحریم‌ها را برنمی دارد و ما نباید منتظر آن‌ها باشیم بلکه باید تحریم‌ها را به کمک جوانان و دانشمندان خنثی کنیم.

او با اشاره در پیش بودن ایام فاطمیه بر برگزاری محافل عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: روضه‌ها نباید تعطیل شود، بلکه روضه حضرت زهرا (س) باید در خانه‌ها و در فضا‌های باز و با جمعیت کم و رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار