صرفه جویی بالای ارزی با استفاده از توان متخصصان بومی/ طراحی سمیلاتور اطفای حریق در فرودگاه طبس

پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه طبس موفق به طراحی و بهره برداری آزمایشی از سمیلاتور اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌ های خراسان جنوبی گفت:  سمیلاتور برشی از هواپیمای RJ است که طراحی آن از شش ماه پیش با ایده پردازی همکاران فرودگاه طبس آغاز و طراحی و ساخت آن توسط تیم ۶ نفره در حوزه‌های مختلف در واحد آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه طبس به انجام رسید و مورد آزمایش قرار گرفت.

او با بیان اینکه سمیلاتور فرودگاه طبس دارای قابلیت انجام تمرین‌ هایی نظیر اطفای حریق ایجاد شده در موتور، ارابه فرود، کابین هواپیما و ریزش سوخت از بال هواپیما است افزود: این سمیلاتور برای موارد نجات مسافر داخل کابین هواپیما نیز کاربرد دارد.

 طهماسبی اظهار کرد: طراحی این سمیلاتور پیرو فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی و توانمندی جوانان کشور به منظور غلبه بر تحریم‌ های ظالمانه اعمال شده بر کشور، انجام شده است.


بیشتر بخوانید

نیاز خراسان جنوبی ،لازمه تجاری سازی تولیدات مخترعین است


مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: نمونه خارجی که در مراکز آموزشی کشور‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌ گیرد بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای کشور هزینه دارد که با همت همکاران متخصص فرودگاه طبس با هزینه حدود ۵۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است که در زمینه حفظ آمادگی پرسنل ادارات آتش نشانی فرودگاه‌ ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

طهماسبی افزود: این سمیلاتور چندین بار با ایجاد حریق در قسمت‌ های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است که نتایج آن رضایت بخش ارزیابی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: این سمیلاتور به تکمیلی نمونه خارجی نیست، ولی برای تامین اهداف تمرین مواجهه با حریق در قسمت‌ های مختلف هواپیما کاربردی است که با پشتیبانی و حمایت‌ های همیشگی مدیر عامل و مجموعه مدیریتی شرکت فرودگاه‌ ها و ناوبری هوایی ایران قابل ارتقا به مدل‌ های پیشرفته‌ تر است.

به گفته طهماسبی این سمیلاتور حاصل کار جمعی کارکنان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه طبس است که در ایام کرونا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار