گینزبورگ گفت: ۸۵ درصد افراد واکسیناسیون شده با واکسن کرونای اسپوتنیک وی هیچ گونه عوارضی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا گفت: فقط ۱۵ درصد افرادی که با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شدند دچار عوارضی مانند سردرد شدند که این عوارض هم پس از ۲۴ ساعت از بین می‌رود.

گینزبورگ توضیح داد: نتایج حاصل از مرحله سوم آزمایش‌ها نشان داد که ۸۵ درصد افراد واکسینه شده با واکسن اسپوتنیک وی هیچ گونه عوارضی نداشته اند و این نشان می‌دهد که تزریق آن  کاملا بی خطر است.

او همچنین درباره عوارض این واکسن گفت: در افرادی که عوارض واکسن را تجربه کردند بیشتر سردرد کوتاه مدت را مشاهده کردیم. البته در بدترین حالت عوارض ممکن است فرد تا دو روز دمای بالای ۳۸ درجه را تجربه کند و تب شدیدی داشته باشد.

اسپوتنیک وی که اولین واکسن کرونای روسیه است توسط مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده و در سه مرحله مورد آزمایش قرار گرفت.

آرژانتین نیز اولین کشور آمریکای لاتین است که براساس نتایج آزمایشات بالینی روسیه واکسن اسپوتنیک وی را سفارش داده و واکسن توسط نهاد‌های نظارتی آرژانتین بدون آزمایشات اضافی در خاک این کشور تأیید شده است.

براساس تجزیه و تحلیل گزارش‌ها در بازرسی نهایی در مرحله سوم  اثر واکسن اسپوتنیک وی ۹۱.۴ % و برای موارد شدید بیش از ۱۰۰ % است. 


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
یعنی واکسن روسیه بی خطره ولی واکسن آمریکایی خطرناکه .........؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نوشته‌اید :«برای موارد شدید بیش از ۱۰۰ % است»
چگونه اثرش بیش از 100 درصد است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اين ويروس عجيبي كه من ديدم امكان نداره واكسن داشته باشه و اگرم داشته باشه عوارضش روي جمعيت اينقدر زياده كه همون بهتر كه به مردم واكسن نزنن و فقط سعي كنن آمار بالاتر نره
آخرین اخبار