معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال بارش برف با تلاش نیرو‌های راهداری راه‌های اصلی و فرعی بازگشایی شده است و عملیات برفروبی ۳۰ راه روستایی هم تداوم دارد.

راه ۳۰ روستای آذربایجان شرقی مسدود استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غلامرضا رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:روستا‌های گرفتار در محاصره برف به صورت عمده در شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، میانه، مرند، ورزقان و اهر واقع هستند.

اوافزود:هم اکنون ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد ،که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن‌ها مسدود می‌شود.

او  گفت: در پی بارش برف روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده‌ها یک هزار و ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

رسول زاده گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیرو‌های راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده‌های استان به مسافران و خودرو‌های عبوری کمک می‌کنند.

او  راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.