نخستین برف و باران سنگین زمستانی مهمان خراسان رضوی شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته باران و برف در همه مناطق خراسان رضوی گزارش شد که این بارش‌ها سبب آبگرفتگی و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در برخی از مناطق استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجتعلی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش برف در بیشتر راه‌های گردنه دار خراسان رضوی گزارش شده است که این بارش‌ها سبب مسدود شدن برخی از آن‌ها مانند گردنه‌های "تیوان" و "الم لی" در محور قوچان و درگز شد که البته صبح امروز بازگشایی شد.

او افزود: تعداد زیادی از راه‌های روستایی خراسان رضوی نیز بر اثر باران و برف مسدود شده است که با کاهش فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز به تدریج همه این راه‌ها بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۱ ساعت گذشته بیشترین بارش در شهرستان درگز با ۱۸ میلیمتر بارندگی و ۱۰ سانتی متر ارتفاع برف ثبت شده است، اما طبق گزارش‌های منتشر شده بیشترین باران رخ داده در روز پنجشنبه تا صبح جمعه در خلیل آباد با ۲۴ میلیمتر و بیشترین ارتفاع برف در ریوش با ۱۲ سانتیمتر گزارش شده است.


شایانفر بیان کرد: بارش‌های برف و باران از عصر پنجشنبه آغاز شده و این بارش‌ها که اکنون تمام مناطق خراسان رضوی را فراگرفته است تا صبح فردا یکشنبه ادامه دارد.

او تصریح کرد: تمامی نیرو‌های امداد و نجات خراسان رضوی به ویژه راهداری، هلال احمر، خدمات شهری و اورژانس از دیشب تاکنون برای کنترل حوادث ناشی از فعالیت سامانه بارشی در آماده باش بوده و هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: دیشب وزش باد شدید و توفان در مشهد که با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت در جریان بود موجب سقوط اشیاء و تعدادی از داربست‌های ساختمانی در این شهر شد و خساراتی را بر جای گذاشت.

شایانفر اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی از تلفات جانی بر اثر فعالیت سامانه بارشی مزبور در استان خراسان رضوی ثبت نشده است.
 
منبع؛ ایرنا
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.