مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و وقوع کولاک در گذرگاه‌ها بویژه در مناطق کوهستانی از رانندگان خواست زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اعلام کرد که هم‌اکنون در جاده‌های اردبیل - آستارا، اردبیل، اردبیل- سرچم، نیر - سراب، خلخال- اسالم  و رضی - گرمی به دلیل وزش باد کولاک مقطعی گزارش شده و رانندگانی که قصد عبور از این راه‌ها را دارند باید به زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

در این حال پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل در ششمین روز زمستان زیر سرما و ‌یخبندان کم‌سابقه رفته است، بطوری‌ که کمینه دمای هوا در ایستگاه فرودگاه اردبیل سپیده دم شنبه به منفی ۲۷ درجه سانتیگراد رسید و این ایستگاه سردترین نقطه ایران طی روز و شبانه اخیر بود.

هرچند وزش باد جنوب غرب در ایستگاه مرکزی اردبیل مانع از آن شد که هوا از منفی ۱۲ درجه سردتر نشود ولی در خود شهر به خاطر وجود شرایط لازم از جمله برف سنگین صافی آسمان و هوایی آرام ؛ هوا بسیار سرد بود و چیزی از برودت فرودگاه این شهر کم نداشت.

سرما در دیگر نقاط سردسیر استان اردبیل نیز یکه تازی می‌کند و ساکنان خلخال با دمای منفی ۲۳ ، فیروز آباد کوثر منفی ۱۹ و سرعین منفی ۱۷ درجه  سانتیگراد شب زمستانی سردی را سپری کردند.

بر اساس نقشه های هواشناسی از یکشنبه به تدریج با کاهش فشار ستون جو بر فراز دریای خزر و استان اردبیل ضمن وزش باد موسمی گرمیج به تدریج چند درجه‌ای هوا گرم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.