مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد با اشاره به بیمه بودن ۴ هزار و ۵۰۰ راس از دام‌های عشایری مهاباد گفت: با این وجود هنوز ۹۸ درصد دام عشایر در این شهرستان بیمه نیستند.

یوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ راس از دام‌های سبک و سنگین عشایر بیمه شده که این تعداد بیمه دام در وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ۲۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان مربوط به دام عشایر است، افزود: از این تعداد ۲۵۱ هزار راس دام سبک و مابقی دام سنگین است.

فصاحت اضافه کرد: عشایر برای بیمه کردن هر راس دام خود حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تومان را برای بیمه پایه و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند که در صورت تایید اداره دامپزشکی تلفات حق بیمه پایه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بیمه تکمیلی  ۵۰۰ هزار تومان برای عشایر پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه تعاونی عشایر تمام تلاش خود را در رابطه با بیمه نمودن دام عشایر انجام می‌دهد، اذعان کرد: متاسفانه به دلیل رابط سخت پرداخت خسارت از جمله تایید تلفات ناشی از بیماری‌های دامپزشکی عشایر رغبتی به بیمه کردن دام خود ندارد.

مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد تصریح کرد: عشایر برای جلوگیری از خسارت‌های حوادث طبیعی و غیرطبیعی و انواع بیماری‌های دام همچنین حفظ سرمایه دامی به شرکت تعاونی عشایری در شهرستان‌ها و اتحادیه تعاونی عشایر در استان مراجعه کرده و نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.