فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شهروندان برای جلوگیری از سرقت داخل خودرو و قطعات، خودروی خود را باید به لوازم ایمنی مجهز کنند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی احتیاطی و سهل انگاری نظیر بازگذاشتن در و شیشه خودرو، تحریک سارقان با قرار دادن وسایل بر روی صندلی‌های خودرو و یا نصب تجهیزات لوکس و گران قیمت بر روی خودرو، رها کردن خودرو در محل‌های خلوت، بدون رعایت اصول ایمنی از عامل سرقت خودرو و قطعات آن است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان خودروی خود را باید به لوازم ایمنی مجهز کنند، افزود: برای نصب دزدگیر و ساخت کلید، سوئیچ  یدکی خودرو را به افراد ناشناس واگذار نکنند.


بیشتر بخوانید


توحیدی اضافه کرد: از پارک کردن خودرو در مکان‌های کم تردد، خلوت و تاریک خووداری کنند و حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق عقب قرار دهید. از گذاشتن بر روی باربند و صندلی اجتناب شود.

فرمانده انتظامی مهاباد اذعان کرد: همچنین هنگام سوار کردن مسافر احتیاط کنید و هنگام مواجهه با نزاع‌های خیابانی، تصادف با اتفاقاتی مشابه، تا حد امکان از خودرو پیاده نشوید و اگر مجبور به این کار شدید، شیشه را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، در‌ها را قفل کنید.

در صورت وقوع سرقت چه باید کرد؟

فورا پلیس ۱۱۰ را در جریان سرقت قرار دهیم و مکان و زمان سرقت را به دقت به ماموران پلیس اطلاع دهید و تلفن و نشانی خود را به پلیس بدهید تا همکاران به شما دسترسی داشته باشند.

 



انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نیروی انتظامی به جای اینا برین سارقان بزرگ مثل ایران خودرو و سایپا رو بگیرین این همه پول برای این ماشینای بی کیفیت نه تنها پول بلکه جون مردمم میگیرن نه امنیت دارن تازه چقد باعث ایجاد آلودگی میشن این سرقتهای الآنم به خاطر گرونی و تورم و بیکاری و گرونیه ضمناً اینا بهونن جای خلوت نزارین و از این حرفا شماها اینقد دیر به محل میرین که سارقا قطعات ماشینو جدام کردن در حال فروختنن شما تازه به محل میرسین
Netherlands
احمدی
۱۷:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
بسیار به جا بوداین روز حواسمون باید خیلی جمع باشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
باسلام
نیروی انتظامی دستشون درد نکنه بخاطر راهکارهایی که ارائه میدن و مشکلات سریع حل میکنن مخصوصا راههای پیشگیری خیلی زحمت میکشن والا چقدر به نکات ظریفی اشاره میکنن