رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا از یک‌سال قبل می‌گفت که ما احتمالا در انتخابات برنده می شویم و مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه، ٧ دی) در مراسم گرامیداشت سالروز ٩ دی ماه گفت: روز ۹ دی یکی از برجسته‌ترین روز‌های خداست که بر هر انسان خداجوی لازم است که این روز را گرامی بدارد.

وی ادامه داد: سوال این است که چرا چنین اتفاق ناخوشایندی در کشور ما محقق شد، دلیل اول اعلام پیروزی یکی از کاندیدا‌ها قبل از اتمام زمان قانونی انتخابات بود، چراکه انتخابات از یک ساعتی شروع می‌شود و در یک ساعت قانونی که وزارت کشور اعلام می‌کند تمام می‌شود. اما اینکه فردی قبل از اینکه انتخابات تمام شود و آرا شمرده شود نتیجه را اعلام می‌کند، جای شگفتی است، زیرا اصولا هیچکس نمی‌داند و اطلاعی ندارد. سوال بنده این است که آقای محترم شما از کجا می‌دانستید که پیروز شدید و برنده قطعی انتخابات شما هستید؟! مگر اینکه علم غیب داشته باشید. چراکه خدا علم غیب خود را در اختیار کسی قرار نمی‌دهد علم غیب فقط مختص پیامبران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چگونه وقتی صندوق‌های رأی بازگشایی نشده بود یکی از سران فتنه ادعای پیروزی در انتخابات می‌کند، اظهار کرد:  سایت قلم نیوز در ساعت ١٣ و ١١ دقیقه روز انتخابات به نقل از ابوالفضل فاتح رئیس ستاد یکی از کاندیدا‌های انتخابات می‌نویسد که پیروزی موسوی با فاصله زیادی قطعی است. این زمانی اعلام می‌شود که زمان رای گیری به نیمه هم نرسیده بود. در ساعت ١٩ و ١ دقیقه همان سایت به نقل از فرشاد مومنی عضو ستاد موسوی نوشت که او در آستانه شکستن رکورد ٣٠ میلیون رأی است. در حالیکه آن موقع هم رأی گیری در جریان بود. ساعت ٢٠ و ٢١ دقیقه هم در خبری اعلام شد که موسوی بیش از ۶٠ درصد آرا را کسب کرده است.

وی افزود: هر شنونده‌ای که انصاف داشته باشد و به فرض اینکه آقای موسوی برنده شده باشد تا تمام صندوق‌ها شمارش نشود امکان اعلام قطعی نتیجه وجود ندارد. البته می‌توان تحلیل انجام داد، ولی اینکه قطعی نتیجه را اعلام کرد وجود ندارد. سایت یاری نیوز ساعت ساعت ١٢ و ١٠ دقیقه به نقل از سید محمد خاتمی خبر پیروزی آقای موسوی در دور نخست انتخابات را اعلام کرد. نکته بعدی این بود که موسوی با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کرد که برابر اطلاعاتی که از ستاد‌های ما در سطح کشور داریم برنده قطعی با نسبت آرای زیاد خود اوست. این اولین جرقه و عامل شروع فتنه بود. عامل دوم ادعای تقلبی بودن انتخابات در صورت برنده نشدن کاندیدای خاص توسط سران فتنه بود.

حجتالاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه ترامپ هم مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ در انتخابات اخیر آمریکا رخ داد را انجام داد، اظهار کرد: دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا از یک‌سال قبل می‌گفت که ما احتمالا در انتخابات برنده می‌شویم و مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد. علت آن هم آموزش مواردی است که پیشگویان ترامپ به بعضی از سران فتنه ما در سال ٨٨ آموخته بودند. برخی از آمریکایی‌ها کمک کرده بودند در این که چنین راهبردی در سال ٨٨ در ایران موفق شود.

وی ادامه داد: ترامپ نیز همان اشتباه آقای موسوی را تکرار کرد. ترامپ هم اگر عاقل بود طبق دموکراسی عمل می‌کرد. یعنی با رفتن پای صندوق‌های رای و با نظارت قانون پس از شمارش آرا برنده نهایی مشخص شود. اما امسال در آمریکا همان اتفاقی افتاد که در سال ٨٨ در ایران رخ داد؛ ادعای تقلب در انتخابات قبل از اعلام نتیجه رسمی انتخابات. در سال ٨٨ هم موضوع تقلب در انتخابات را ماه‌ها قبل از انتخابات مطرح کردند و خود این فتنه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اعلام زودهنگام پیروزی آقای موسوی، تحریک هواداران او به آشوب خیابانی در صورت برنده نشدن و عدم تمکین به قانون برای شمارش آرا جهت کشف حقیقت از موارد اصلی موثر در فتنه ٨٨ بودند، اظهار کرد: چنانچه فردی ادعای تقلب کرده باید به همان نهاد‌های قانونی که برای ثبت نام قبول داشت مراجعه کند و بگوید شما که ما را ثبت نام کردید و بگوید ما در ثبت نام شما را قبول داشتیم، اکنون هم که ما ایراد داریم و احساس می‌کنیم که رای ما دستکاری شده به شما شکایت آوردیم و صحت حرف ما را بررسی کنید. اما آن‌ها گفتند که ما فقط ابطال انتخابات را قبول داریم و به شمارش مجدد آرا تمکین نکردند. البته رهبر انقلاب هم از ماه‌ها قبل با اشراف به سخنان دشمنان موضوع تقلب را به عنوان یک آشوب هشدار داده بودند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب خطاب به آقای موسوی اینگونه فرموده بودند جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است چراکه آقای موسوی نخست وزیر زمان ریاست جمهوری رهبر انقلاب بود و رهبری با او کار کرده بود. رهبر انقلاب در ادامه به آقای موسوی می‌فرمایند که لازم است که کار‌ها را با متانت و آرامش پیگیری کنید. ایشان با تحسین از حضور بی سابقه مردم در انتخابات فرمودند به یاری پروردگار انتخابات با اتقان صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظرتان را از طریق قانون پیگیری کنید. رهبر انقلاب به نامزد‌ها فرمودند که قبول شما انتقاد و اشکال دارید و خطاب به کاندیدا‌ها گفتند که به قانون مراجعه کنید. چنانچه آقایان در برابر قانون تمکین می‌کردند و می‌رفتند برای شمارش آرا. در این راستا این پیشنهاد مطرح شد که ١٠ درصد از آرای صندوق‌ها شمرده شود و اگر در شمارش این ١٠ درصد به صورت تصادفی مشاهده کردیم که اشکالاتی وجود دارد حاضر هستیم که همه صندوق‌ها را شمارش کنیم که یک پیشنهاد منطقی بود. این کار انجام شد و دیدند که اشکالی وجود ندارد و باز هم قبول کردند که همه صندوق‌ها را شمارش کنند که کاندیدا‌ها گفتند که نتیجه یا باید با پیروزی ما همراه باشد و یا اینکه از ابتدا برگزار شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: متاسفانه این افراد خود را فراتر از قانون می‌دانستند؛ بالاترین فتنه این است که کسی خود را بالاتر از قانون بداند؛  لذا دست به کاری زدند که از منافقین و دشمنان قسم خورده ای، چون آمریکا انتظار می‌رفت. این بندگان خدا دانسته در زمین دشمن بازی کردند و آب در آسیاب دشمن ریختند.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان آنکه دشمن قبل از فتنه به این نتیجه رسیده بود که رفتارش را با ایران تغییر دهد، ولی بعد از فتنه راهبردش تغییر نظام به جای تغییر رفتار شد. در حوزه اقتصادی هم سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در ایران استقبال کرده بودند و همه آن‌ها چمدان‌های خود را بسته بودند تا به ایران بیایند و در کشورمان سرمایه گذاری کنند، اما پس از فتنه ٨٨ گفتند ایران جای امنی برای سرمایه گذاری نیست. در همین راستا نه تنها سرمایه‌گذاران خارجی از ایران رفتند بلکه عده‌ای از سرمایه گذاران داخلی را هم برای خروج از ایران تحریک کردند تا سرمایه‌های خود را از ایران خارج کنند و نتیجه آن شد بیکاری، تورم و گرانی و بی اعتمادی سرمایه گذاران به ایران بود.

وی ادامه داد: حماسه ٩ دی وقتی به صحنه آمد آخرین میخ بر تابوت عاشقان آمریکا در جریان فتنه بود و دستاورد‌های بسیاری را هم برای ملت ایران داشت. یکی از آن‌ها نقش رهبر انقلاب در این جریان بود و نشان داد هنگامی که یک ملت رهبر  هوشیار داشته باشد می‌تواند همچون ملت ایران از آن سربلند خارج شود. دوم این بود که وقتی مردم ما متوجه فتنه شدند به خیابان آمدند و از رهبری و کشورمان حمایت کردند، این حماسه چهره منافقانه برخی افراد که چهره خود را مومنانه نشان داده بودند را هم نشان داد و به مردم شناساند.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه بصیرت بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: ما باید در شرایط فعلی با بصیرت راه خود را ادامه دهیم تا بساط فتنه گران را جمع کنیم، حاج قاسم سلیمانی ۴٠ سال با بصیرت حضور داشت و فعال بود. ٩ دی ماه هم نماد بصیرت انقلابی مردم ایران است. ما باید با مقاومت بصیرت مندانه همچون حضرت زهرا (س) از دستاورد‌های انقلاب و نظام دفاع کنیم چراکه تنها راه نجات از طوفان فتنه‌ها داشتن بصیرت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اینکه ما یک فتنه را هم پیش رو داریم که فعلا بالقوه است و ممکن است که بالفعل شود، اظهار کرد: ما باید حضور حداکثری و آگاهانه این فتنه را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار