مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: طرح مایه کوبی دام‌های عشایر در منطقه سخت گذر احمد فداله شهرستان دزفول به صورت رایگان اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی مدیرکل اداره دامپزشکی خوزستان ایمن سازی دام‌های عشایر استان و کوچ رو را از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: هر سال اداره کل دامپزشکی با تجهیز تیم‌های عملیاتی در مناطق سخت گذر اقدام به خدمات رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه منطقه احمد فداله دزفول یکی از مناطق سخت گذر استان محسوب می‌شود، افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده ۲ اکیپ عملیاتی و خدماتی طی ۲ هفته خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران منطقه ارائه کردند.

کنارکوهی اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور، بیش از ۹۵ هزار راس گوسفند و بز در ۲۴ واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه واکسینه و معاینه رایگان شدند و میزان قابل توجهی سم میان دامداران جهت مبارزه با انگل‌های خارجی توزیع شد.

مدیرکل اداره دامپزشکی خوزستان بیان کرد: یکی از سیاست‌های کلان این اداره کل خدمت رساندن به همه دامداران مناطق استان به خصوص مناطق صعب العبور و توزیع خدمات دامپزشکی به صورت برابر بین دامداران و عشایر در استان است و علیرغم کمبود نیرو با همه توان خود نسبت به تعهدی که با این قشر جامعه دارد دریغ نمی‌کند و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده همه جمعیت هدف را مورد واکسیناسیون قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.