مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های دودزا و خودرو‌های سنگین از امروز

افندی زاده گفت: پلیس راهور از امروز از تردد موتورسیکلت‌های دودزا در تهران جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار افندی‌زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خودرو‌های سنگین از مهم‌ترین وسایط نقلیه آلاینده در سطح شهر تهران هستند، اظهار کرد: ممنوعیت تردد خودروهاى سنگین، دیزلی مانند کامیون، تریلی، جرثقیل، حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی در سطح استان تهران تا اطلاع ثانوى از سوى پلیس راهور اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز کارگروه شرایط اضطرار، موضوع کار کردن در اتوبوس‌هاى درون شهرى مطرح شد که خاموش کردن اتوبوس‌ها در پایانه‌ها از امروز به شرکت اتوبوسرانی تهران ابلاغ شد.

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: در فصل زمستان معمولا به دلیل سرماى هوا بخاری‌ها فعال هستند، از این رو اتوبوس‌ها معمولا حدود ۱۵ دقیقه درجا کار می‌کنند، از این رو تلاش می‌کنیم این زمان را هم کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


افندی‌زاده با تأکید بر ضرورت انجام معاینه فنی خودرو‌ها و به خصوص معاینه فنی برتر در شهر تهران یادآور شد: آلودگی هوا یکی از مشکلات عمده شهر‌های بزرگ است و شهرداری تهران هم در این رابطه تلاش خواهد کرد که مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا را عملی کند. همه باید متوجه باشیم که اگر شرایط ناسالم شود با توجه به شرایط کرونایی که وجود دارد، می‌تواند اثرات بسیار نامطلوبی بر سلامت مردم بگذارد.

به گفته افندی‌زاده، در حال حاضر کارگروهی در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تشکیل شده که هم بتواند مصوبات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران را که زیر نظر استاندار محترم است، انجام دهد و هم با کمک سازمان محیط زیست اقدامات لازم را برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار