رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اثبات موقوفه بودن اماکن و ابنیه‌ها در دادگاه‌ها نیازمند ارائه مستندات و دلایل محکمه پسند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان که در دفتر رئیس کل دادگستری زنجان برگزار شد، گفت: برای اثبات موقوفه بودن اماکن و ابنیه‌ها در دادگاه‌ها نیازمند ارائه مستندات و دلایل محکمه پسند هستید.

او افزود: امروزه اداره اوقاف استان زنجان بایستی اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه دار کردن انجام دهد تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه بایستی به موقوفات بعنوان سنت حسنه و با نگاه بنگاه اقتصادی به نفع فقرا و در راستای ترویج فرهنگ اسلام توجه کرد افزود: موقوفات نباید موجب بدبینی مردم شود و برای مردم مزاحمت ایجاد کند.

رئیس شورای قضائی استان زنجان بر نظارت بر عملکرد متولیان، حمایت دستگاه قضاء از وقف و موقوفه و رعایت حق و حقوق مردم در اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: کوتاهی و سهل انگاری مسئولین دستگاه‌ها در انجام وظایفشان که منجر به ترک فعل می‌شود پذیرفتنی نیست و مسئولین باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.

صادقی نیارکی در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و اداره حقوقی مبنی بر تسریع در بررسی و رسیدگی به ۴۷۴ فقره پرونده اوقاف در دادگاه‌های استان گفت: طرح دعوا در دادگاه‌ها بایستی بر اساس مستندات و ادله متقن باشد تا دادگاه براساس آن ادله حکم صادر کند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.