آیت الله علوی گرگانی گفت: مسئولان باید برای ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه برنامه ریزی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار مسئولان نهضت سواد آموزی استان به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی با اشاره به نرخ ۹۸ درصدی نعمت سواد در میان اقشار مختلف طی ۴۱ سال گذشته آن را دستاوردی بسیار ارزشمند برای نظام اسلامی دانست.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر نقش سواد، علم و دانش در راه سعادت بشر افزود: تمام افتخارات بشر امروز باسواد و حرکت در مسیر به کارگیری علم و دانش رقم خورده است.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد ۲ درصد جمعیت باقی مانده نیز هر چه سریع‌تر از نعمت سواد بهره‌مند شوند و از مدیران نهضت سواد آموزی استان خواست تا تمام اهتمام خود را برای ریشه کنی بی سوادی در استان انجام دهند.

آیت الله علوی گرگانی اهمیت سواد آموزی را در شناخت خیر و شر برای انسان‌ها برجسته دانست و افزود: در تعالیم اسلامی از سواد به نور، روشنایی و بینایی تعبیر شده که نشانی از اهمیت آن در آینده مسیر بشر است.

مرجع تقلید شیعیان همچنین بی سوادی را عامل شر و بسیاری از گرفتاری‌های بشر عنوان کرد و افزود: یکی از حربه‌های دشمنان برای آسیب زدن و نفوذ در افراد مختلف استفاده از همین ابزار بی سوادی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار