استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از تغییر ساعت محدودیت ‌ها در همه شهر‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: در تمام نقاط شهری خراسان جنوبی حتی در مناطق زرد طرح محدودیت ترافیکی از ساعت ۲۲ شب تا ۴ صبح اعمال می ‌شود.

او با بیان اینکه برنامه ‌های سوگواری ایام فاطمیه در مناطق زرد با رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی برگزار شود، افزود: مراسم ۹ دی ماه، سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده به صورت محوری و با پخش زنده از صدا وسیما در حسینه‌ی جماران بیرجند برگزار می ‌شود.

استاندار در خصوص انجام تست از افغان‌ ها در مرز ماهیرود نیز گفت: تست‌ ها به صورت تصادفی از تجار افغانی که حتی دارای تست منفی هم هستند انجام شود.

او در بحث فرهنگ سازی و ایجاد بستر لازم برای فعالیت فروشگاه ‌های اینترنتی با بیان اینکه سیاست ما توسعه و ترویج این نوع فروشگاه ‌ها در سطح استان است از فرمانداران خواست تا از فعالان این عرصه در تمام شهرستان ‌ها حمایت شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم گفت:  بهداشت روانی و جسمانی در جامعه باید همگام و همراه هم باشند چرا که بهداشت جسمانی متاثر از بهداشت روانی است.

او افزود: مراکزی، چون تریبون نماز جمعه و جماعت می ‌تواند یاری گر بهداشت روانی مردم باشد و باید این مراکز تقویت شوند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دبیر ستاد استانی بیماری کرونا هم با بیان اینکه نظارت ‌ها بر بهداشت همچنان ادامه دارد، گفت: در ادارات ۹۸.۴ درصد از کارکنان و ۹۵.۲ از مراجعان و در بین صنوف هم ۹۵.۷ بازاریان و ۹۳.۳ درصد مراجعین از ماسک استفاده می‌ کنند.

 او انتقال خانوادگی در آذر ماه را همچنان مهمترین عامل انتقال با ۶۵.۳ درصد عنوان کرد و افزود: ۲۴.۶ مبتلایان مربوط به درگیری در محل کار، ۷.۶ حضور در تجمعات و ۲.۶ هم مربوط به مسافرت‌ها هستند.

دهقانی به نمونه گیری‌ های مرزی به خصوص تجار افغان اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته تا کنون ۴۸ تست صریح در مرز انجام شده که منجر به شناسایی یک مورد مثبت از افغان‌ها شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در آذر ماه هم انتقال خانوادگی با ۶۵ درصد بیشترین علت انتقال بیماری کرونا را به خود اختصاص داده است.

باقری یکی از فعالان عرصه فروش اینترنتی و مسئول راه اندازی یک سامانه خرید اینترنتی گفت: در زمینه فروش اینترنتی محصولات استان باید بیشتر از این فرهنگ سازی شود و تا کنون بخش عظیمی از صنوف خراسان جنوبی در این بستر ورود پیدا کرده اند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.