عصر دیروز هیئتی عراقی حامل پیامی از الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به مسئولان ایرانی، به تهران سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد عصر دیروز هیئتی عراقی حامل پیامی از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به مسئولان ایرانی، به تهران سفر کرده است. این مقام سیاسی عراقی اعلام کرد که پس از تنش اخیر میان واشنگتن و تهران، تفاهمات میان دولت عراق و ایران به صورت مستمر ادامه دارد.

این مقام سیاسی گفت: ایرانی‌ها به هیئت عراقی ابلاغ کردند که قصد تنش‌زایی در منطقه را ندارند. بغداد، تهران را به تنش با خود به‌دنبال حملات موشکی اخیر به منطقه سبز متهم نمی‌کند. البته دیروز ۷ دی بود که خبر سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران بیرون آمد.

«ابوجهاد الهاشمی» ریاست این هیئت را بر عهده دارد و قرار است پیام کاظمی را به مقام‌های ایرانی برساند. سفر «ابوجهاد الهاشمی» از این منظر اهمیت دارد و قابل توجه است که وی رئیس دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق است.

وقتی آمریکایی‌ها نزده می رقصند!

در روز‌های گذشته پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد تنش سیاسی در این کشور بالا گرفته است. آمریکا مدعی شده بود که این حمله از سوی نیرو‌های تحت حمایت ایران انجام شده است. اما ایران این ادعا را رد کرده است. منابع خبری این حمله را به نیرو‌های عصائب اهل الحق نسبت دادند. پس از این رخداد منابع خبری مدعی آماده باش نیرو‌های عصائب اهل الحق در پی بازداشت یکی از نیروهای این گروه توسط دولت عراق شدند، به دلیل اتفاقات اخیر در عراق این کشور وضعیت ملتهبی داشت.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق شامگاه جمعه ۵ دی در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امنیت عراق امانتی بر گردن ماست؛ زیر بار ماجراجویی‌ها و قضاوت‌ها نمی‌رویم.» الکاظمی در ادامه پیام توییتری خود افزود: «برای بازگرداندن اعتماد مردم، دستگاه‌های امنیتی و ارتش به دولت که در نتیجه ماجراجویی‌های قانون شکنان متزلزل شده بود، در سکوت و آرامش فعالیت کردیم. «برای جلوگیری از انداختن کشورمان در یک ماجراجویی بیهوده دیگر، خواهان آرامش شدیم با این حال در صورت لزوم، برای رویارویی تعیین کننده آماده هستیم.»

چرایی سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران، گفت که با توجه به شرایط داخلی عراق و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هیئت عراقی درخواست داشت که در این سالگرد به تهران بیاید و در مراسم‌ها حضور پیدا کند و در عین حال مبادلات تجاری ایران و عراق جزء مباحثی است که نگران کننده است.

او همچنین گفت که با توجه به وجود ویروس کرونا در عراق و حملات به سفارت آمریکا نگرانی‌هایی در داخل این کشور در رابطه با روابط شان با ایران وجود دارد که آنها در این سفر سعی می‌کنند، دستورالعمل‌های گذشته را دوباره احیا و ترکیب روابط خود با ایران را بیشتر کنند، علاوه بر این همکاری‌های مشترک را گسترش دهند.

سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران/

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین الملل و استاد دانشگاه هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران، گفت که با توجه به روابط صمیمانه و دیرینه دو کشور ایران و عراق سفر‌های متعددی از جانب مسئولان سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی بین دو کشور انجام شده است و قطعا برای تحکیم روابط و توسعه مناسبات این سفر‌ها به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.

او همچنین گفت که روابط دو همسایه هر چقدر صمیمی‌تر و عمیق‌تر باشد، گهگاهی سفر‌ها بدون اطلاع قبلی به رسانه‌ها صورت می‌گیرد، قطعا مقامات دو کشور هماهنگی‌های لازم را در خصوص سفر مقامات و هیئت‌های یکدیگر به کشور دوست و همسایه انجام داده اند، بنابراین یکی از نکات مهم این است که همه سفر‌های دیپلماتیک در سطوح مختلف ضرورتی به بیان و اعلام قبلی آن ندارد.

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد که سفر هیئت عراقی به ایران نیز از همین دست سفرهاست، البته باید توجه داشت که در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت از جمله سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس هستیم، قطعا این سفر‌ها از جانب مقامات دو کشور بخشی از آن برای شرکت در مراسم‌ها ویژه‌ای است که به این مناسبت انجام می‌شود، بخشی از حضور این هیئت‌های دیپلماتیک برای گفتن تسلیت به یکدیگر است.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت که در شرایط کنونی با توجه به اینکه مراسم‌هایی در کشور ما در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، قطعا مقامات کشور دوست، بردار و همسایه عراق در آن شرکت می‌کنند و ممکن است پیام‌های تسلیت و پیام های سیاسی رد و بدل می‌شود.

هیئت عراقی حامل چه پیامی برای ایران هستند؟

کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق با اشاره به پیام نخست وزیر عراق به مقامات ایرانی، گفت که  احتمال می‌رود بیشتر در زمینه حمله به سفارت آمریکا در عراق است که آن‌ها با توجه به تبلیغات آمریکایی‌ها در مورد تهمت‌هایی که به ایران زدند، دولت عراق سکوت کرده است، در حالی که باید جدی با چنین اظهاراتی برخورد کنند.

کنعانی مقدم همچنین گفت که یکی از مباحث دیگر در این سفر تشکیل یک دادگاه بین المللی برای محاکمه افرادی است که در ترور سردار سلیمانی دخیل بودند، چراکه طبق قوانین بین المللی مجرمان جنایات جنگی در دادگاه‌ها بین المللی قابل پیگرد قانونی است و از آنجایی که این اتفاق در عراق افتاده است، این کشور باید درخواست آن را به مجامع بین المللی برای تشکیل دادگاه محاکمه ترامپ بدهد.

صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در این باره می‌گوید که البته باید توجه داشت شایعاتی در چارچوب عملیات روانی از جانب رسانه‌های فرامرزی با مرکزیت رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل امنیتی منطقه خلیج فارس مطرح است و قطعا در این رابطه رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی خواهند کرد. اما باید توجه داشت که روابط دو کشور ایران و عراق به گونه‌ای تنظیم شده است که قطعا در شرایط خاص پیام‌هایی رد و بدل می‌شود و گروه‌ها و هیئت دیپلماتیک بین دو کشور سفر‌هایی خواهند داشت و سفر اخیر هم در همین راستاست.

سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران/

علاوه بر این یک منبع آگاه به یکی از رسانه های داخلی کشورمان گفته است که این سفر به‌دلیل تحولات اخیر بغداد انجام شده است و بی‌ارتباط با دستگیری‌های اخیر نیرو‌های حشدالشعبی نیست. گفته می‌شود دولت کاظمی قصد دارد این افراد را به دولت آمریکا تحویل دهد و اطرافیان وی خوب می‌دانند اگر فشار ایران نباشد، ممکن است الکاظمی جایگاه خود را در عراق از دست دهد. این منبع آگاه همچنین گفت که اگر بحث دستور الکاظمی به ابوجهاد در میان باشد، قطعاً نخست‌وزیر عراق قصد دارد خواسته‌های خود را با زبان فردی که مورد قبول ایران است، به تهران برساند.

به‌گفته این منبع آگاه، احتمالاً قرار است روز جمعه یا شنبه تحرکات نظامی مهمی انجام شود. به‌طور کلی ایران شاید اقدامی انجام ندهد، ولی عراقی‌ها اصرار دارند حتماً تحرکی علیه آمریکا انجام دهند و این اقدام احتمالاً روز جمعه یا شنبه انجام خواهد شد. آمریکایی‌ها به دولت عراق فشار آورده‌اند تا هیئتی را به ایران اعزام کند تا ایران به گروه‌های مقاومت فشار آورده و مانع این تحرکات شود.

گزارش از فاطمه زهرا نصراللهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۱:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۹
همه کشورهای جنگ زده متحمل خسارت زیادی شدند نیاز ب تنفس دارن

عراق سوریه هم از این جمله هستن حق دارن ثبات امنیتی داشته باشند ولی چطوری ایران تعامل داشته باشه در این بین
میتونه از نظر اقتصادی بازار این کشورها رو بدست بگیره بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
دولت عراق هم از آخور میخوره هم از توبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
براخطایی که ازطرفداران ایران درعراق سرنزنه که امریکالهمون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
امریکائیها ترسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
گاز میخوان
Canada
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
من زمانی دانشجو بودم و مشکلات مالی عدیده
اول از همه وقتی پولی بدستم میرسید
مواد خوراکی ضروری را میخریدم
برنج .روعن و ارد و عدس پوست کنده و صد البته کرایه خونه
برای سوار شدن به اتوبوس مقداری ماهیانه گذشته بودم
تا ان مقدار پول تمام میشد .پیاده میرفتم
فکر کنم دور کره زمین را پیاده روی کرده باشم
فقط سخت نگیرید .زندگی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بدهی بابت گاز بها چی شد؟؟؟
مگر ایران کمیته امداد یا صندوق بین المللی پول هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
الکاظمی غربگرا است و با فرهنگ عراق و ایران بیگانه می باشد .
از ان طرف هم می خواهد کشورش شیک جلو برود .
نمی خواهد درک کند که عاملان آشوب کشورش همان آمریکایی ها و ترکیهو بخصوص عربستان است .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۱:۱۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هموطن گرامی احساساتی نباش مردم عراق ارتباطی با برخی از سیاسیون و نظامیان خائن ندارند . ما به لحاظ استراتژیک باید با عراق همکاری کنیم در عالم سیاست هر کشوری باید اول از همه به فکر امنیت ملی خودش باشه . مسلمانها از اول تا به امروز به واسطه نفاق و دو دستگی همواره ضربه خوردن .
انشاءالله با توصیه های رهبری عزیز توطئه های خائنین داخلی و خارجی خنثی و به فضل خدا انتقام خون شهدا محور مقاومت و به خصوص حاج قاسم و ابو مهدی المهندس گرفته خواهد شد . مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۱:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بعد از صدام ما چیزی به نام عراق و ایران نداریم
پیروزی عراق پیروزی ما و شکست عراق شکست ماست عراق خط مقدم کشور ایران در مبارزه با آمریکا و تروریست هاست
حتی من می گویم ترتیبی داده شود تا یک مجلس اسلامی مشترک با وزراء مشترک ایجاد کنیم و یک کشور واحد ایجاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اینا حتما امدن برای پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
عراق اسرائیل دوم است کشوری فتنه خیز با مردمی بی وفا و حقه باز و بزدل و ترسو راحت پشت رهبران مذهبی شون را میزارن زمین به عراق و مسئولینش نباید اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
همه مردم عراق بد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
برا چی میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
تا زنده ایم با استکبار می‌جنگیم و از مبارزان علیه استکبار حمایت خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
دولت ضعیف عراق به همراه دولت ضعیف آقای اصلاح طلب روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
باید امریکا را بیشترتحقیر کرد افرین برمقاومت سربازان حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
عراقی های وطن فروش از ترس آمریکا دست از حمایت مردم خودشون بر می دارن مقامات حشدالشعبی رو میخوان دو دستی تحویل آمریکا بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
الکاظمی زیرک است یکی به نعل میزنه یکی به میخ نمیشه ازش انتظاری داشت فقط باید در تنگنا قرار گیرد تا قدمی به نفع ایران و به ضرر آمریکا بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۹:۴۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ترامپ برای ماندن برسر قدرت در امریکا ممکنه یک جنگ علیه ایران راه بندازه ودنبال بهانه میگرده .خویشتنداری در این بازه زمانی تا پایان کار ترامپ عاقلانه ترین تصمیم مسئولان کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
شخصا آمدند، چمدانهای طلا ودلار راببرند وبه ریشمون بخندند!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۹:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بزودی زیردریایی اسرائیل را میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۸:۳۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
باید بزنیم تا از منطقه بیرون روند،کوتاه بیاییم شخصیت ها و فرماندهان مقاومت را از دست خواهیم داد.
بزنید هیچ غلطی نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۸:۱۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
به ما چه ربطی داره !!!
عراقیها خودشان می‌دانند و آمریکا،
دولت عراق حدعقل یکی به نعل یکی به میخ کار کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای خودم، درست بنویسیم.
حداقل درسته عزیزم. پدر زبان فارسی رو درآوردید. من نمیگم بجای حداقل بنویسی دست کم ولی جون عزیزاتون غلط ننویسید وگرنه از فارسی چیزی به آینده نمی ماسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بابا چرا اینا نمیخوان بفهمند. بخدا عراق با آمریکاست ترور سردار سلیمانی با هماهنگی اونا صورت گرفت.یادتون که نرفته همین عراقی ها پرچم کشورمونو آتیش زدند.به سردار توهین کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
غلط کردند آمریکایی های جنایتکار پیغام بفرستند تا ایران سد راه انتقام شود آنها غلطی کردند که راه را بر آزادی خواهان باز کردند فقط انتقام .آماده ایم تا پای جان پای مکتب سرخ حسینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۵:۴۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اگه تا آخر مطلب را بخوانید، واسطه فرستادن که شما را بخدا ما را نزنید. دم شیر بچه های سپاه گرم که خواب از چشمشان گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
وحیده
۱۵:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
عراقی ها هر چقدر در برابر امریکا انفعال نشان دهند بیشتر ضربه میخورند.ملت عراق باید بسیج ویکپارچه شوند و امریکا را از کشور اخراج کنند.مثل کاری که با انگلیس خبیث کردند.

شتر سواری دولا دولا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اومده پول ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هیچ اتفاق خاصی نمیشه و نه اونها و نه ما کاری نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
تو پاشو کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
الکاظمی تو زمان ترور حاج قاسم وزیر اطلاعات بوده و.... آدم نرمالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
انشا الله ملت عراق انتقام خون شهدای خود و سردار دلها از آمریکا میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ما برای انتقام کوتاه نمی آییم. شاید دولت انفعالی عمل کند ولی مردم جوابش را می‌دهند. داغ حاج قاسم هنوز زنده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
داداش چرا اینجا سرو صدا میکنی صبح بلیط بگیر برو عراق انتقام بگیر شب هم برگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ای کاش بلاخره مسئولین ایران بدانند بدون هیچ قراردادی دیگر به کمک ارازل عرب نروند تا تاریخ نگارش کرده اعراب ضد ایران در حال توطئه بوده اند اینهمه برای فلسطین هزینه کردیم مردم خودمان فلاکت کشیدند مواضعشان را در جنگ عراق و این اواخر در سوریه دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ملت بیچاره عراق ایران چه گناهی کردن که گرفتارجنگ تورم وواین بدبختیها شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
زمانی که داعش به عراق حمله کرد، اگر سردار سلیمانی رحمت الله علیه نبود الان زنان و دختران عراقی در دست داعش اسیر بودند. لذا مردم و مسئولین عراقی باید قدردان زحمات آن شهید بزرگوار باشند.
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۸:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
کوفه و ‌کوفی کی قدرشناس بودند؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سردارمون و دانشمندانمون را ترور کردن ..!! میخوای تو سرمونم بزنن بگیم دستتون درد نکنه !! پس غیرتت کجاست !! بند کفش سردارمون به ترامپ نمی ارزید؟؟؟؟؟؟؟؟ واصلا مگه ضربه زدن چه شکلیه ؟! ترور و چندین سال تحریم رو تحریم و... از نظرت ضربه حساب نمیشه ؟! لطف کن ضربه زدن را برامون توضیح بده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
آمریکا بدون چون وچرا باید از عراق برود و کسی که به زور وارد شده باید به زور خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
الکاظمی آمریکایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
تازه فهمیدی ، ایشان و اقای صدر و یکی دو گروه غربگرا در تظاهراتی که امریکا راه انداخت. و نوکری امریکا را پذیرفتند ... وایران نمیخواست..
مردم عراق احساس صد ایرانی که امریکا راه انداخته بود .. حمایت ابشان پذیرفت ...،ولی بیرون کردن نظامیان امریکا باید انجام گیرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
خداوند دانا توانا عرب افرید تا انسانها خیانت را کامل متوجه شوند
Turkey
کمال
۱۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام
امریکای ها دشمن ایران هستند و می خواهند ایران را وارد جنگ کرده به ایران ضربه بزنند مسولین باید یداند که ما از اطرافیان بیشتر اسیب می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ دی ۱۳۹۹
امریکا دشمن نیست دشمن تراشیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
امریکا دشمن نیست ؟؟؟ دقیقا میشه بگید دشمن رو شما چطور تعریف میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
رسم بد ایران:
خویشتن داری

وتا زمانی که این رویه باشد فقط امتیاز میدهیم
و
دستهایمان خالی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۹
میخوان بگن عراق رو محل منازعه با آمریکا نکنید دست از سر عراق بر دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
وقتی داعش اومد درخواست کردن که کمک کنیم و ما هزینه ها زیادی دادیم از جمله اهم اونها سردار بود ... الان نمی تونند این صحبت رو بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
ببخشید باید ازتو اجازه بگیرند؟ صدر به ایران هشدار داد دمش گررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اوکی آمریکا رو بندازن بیرون ، آمریکا به درخواست کی اونجاست؟ داعش؟
آخرین اخبار