در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز ١٠ طرح، لایحه و نامه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طی طرحی یک فوریتی به اصلاح مصوبه‌ای درباره تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکان محور کوهسار مهدی (عج) (پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی) پرداختند؛ بر همین اساس، موضوع یادشده با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

در دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری در قالب لایحه‌ای یک‌فوریتی پرداخت یک میلیارد ریال به‌منظور تقدیر از کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر (ع) را ارائه کرد؛ اعضای شورا نیز لایحه یادشده را به‌منظور بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارائه کردند.

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه یک فوریتی دیگری مبنی بر اخذ مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از سوی شهرداری ارائه شد؛ این مجوز مربوط به خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری شیراز با برآورد ۵هزار میلیارد ریال بدون تشریفات بود؛ در این زمینه نیز اعضای شورا مقرر کردند که لایحه یادشده برای بررسی به کمیسیون‌های عمران، حمل ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شود.

دیگر دستور کار شورائیان در این روز، به احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اختصاص یافت؛ در این دستور کار که از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارائه شد، شهرداری شیراز مجوز یافت تا با هماهنگی با دستگاه‌های مربوط و نیز بازنگری آیین‌نامه مربوط به نام‌آوران و مشاهیر شیرازی در زمینه یادشده خدمات ارائه کند.

تغییر کاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران در این خصوص از سوی اعضای شورا به تصویب رسید.

اما در بخش دیگری از این جلسه طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا درباره دستورالعمل اجرایی بند‌های ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دربرگیرنده ۳۲ بند به تصویب رسید.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لایحه یک‌فوریتی شهرداری را درباره عوارض صدور مجوز تردد خودرو‌های باربر در محدوده طرح مکانی و زمانی شیراز بررسی کردند؛ این لایحه نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا ارسال شد تا پس از مطالعه، ظرف مدت یک هفته دوباره به صحن شورا ارائه شود.

در ادامه این جلسه، طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا ارائه شد و براساس آن با نامگذاری کوچه و بوستان‌هایی که شرح آن در ادامه می‌آید، موافقت شد.

همچنین برخی معابر باارزش تاریخی نیز در محدوده شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی به صورتی که در ادامه خواهد آمد به نقشه پیوست.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کاری دیگر به طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره ساماندهی کوچه ادیان واقع در بلوار کریمخان زند پرداختند؛ بر این اساس شهرداری باید ظرف مدت یک ماه لایحه ساماندهی این کوچه را همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه کرده، به شورا ارائه کند.

اما در ادامه جلسه هفتم دی‌ماه نامه فرمانداری شهرستان شیراز درباره ایراد به مصوبه‌ای درخصوص حذف لوپ جنوب‌غربی تقاطع غیرهمسطح غدیر بررسی شد که همه اعضای شورا بر این مصوبه اصرار کردند.

ایراد دیگر فرمانداری در خصوص قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری، دستور کار بعدی شورای شهر بود که اعضای شورا ماده‌واحده‌های آن را اصلاح کرده، به تصویب رساندند.

در این جلسه نامه فرمانداری شیراز که در آن به مصوبه‌ای درباره "بهای ارزش افزوده ناشی از تغییرکاربری املاک توسط مراجع قانونی" ایراد وارد آورده بود، با اصرار شوراییان بدون تغییر، دوباره تصویب شد.

در جلسه امروز شورای شهر شیراز به مناسبت روز پرستار از تعدادی از پرستاران هم تجلیل و مصوب شد شهرداری، برای تقدیر از کادر درمان و پرستاران بخش کرونایی بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر (ع) اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال از ردیف اعتباری بودجه ٩٩ اختصاص دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار