رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گیلانغرب گفت: ۱۰۵ دستگاه وسیله گرمایشی به ارزش سه میلیارد ریال بین خانوار‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اصغر برق پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گیلانغرب گفت : وسایل گرمایشی توسط کمیته امداد برای خانوار‌های محروم زیرپوشش این نهاد در روستا‌هایی که به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده اند خریداری و بین آن‌ها توزیع شده است.

او گفت : با مشارکت و همکاری استانداری کرمانشاه هزینه گازکشی ۲۹۸ خانوار تحت پوشش این نهاد با ۱۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تامین و به هر خانوار مبلغ ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده برای گازکشی منازل مددجویان، ۵۰ درصد سهم کمیته امداد و ۵۰ درصد توسط استانداری کرمانشاه تامین شده است .

اعلام آمادگی برای حمایت از ایتام

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از پنج هزار نفر برای حمایت از ایتام اعلام آمادگی کرده اند و کودکان یتیم کرمانشاهی از حمایت پدران معنوی برخوردار هستند.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه خیران نیک اندیش در هر صنف و شغلی می‌توانند در پویش ایران مهربان حمایت از ایتام و فرزندان نیازمند محسنین را عهده دار شوند، افزود: تاکنون با حمایت استاندار کرمانشاه، کارکنان دستگاه‌ها و ادارات اجرایی، فرمانداری‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های معتبر خصوصی به پویش ایران مهربان پیوسته‌اند.

او با اشاره به اجرای این پویش از ابتدای نیمه دوم سال جاری، افزود: پویش ایران مهربان با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اجرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: حداقل کمک هر حامی به فرزندان معنوی خود در این پویش ۲۰ هزار تومان است.

محسن رخصی ادامه داد: از ابتدای شروع این پویش تاکنون پنج هزار و ۲۴۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه در این پویش کمیته امداد رابط بین فرزندان معنوی و حامیان به شمار می‌رود و حامیان به صورت مستقیم کمک‌های خود را به حساب این فرزندان واریز می‌کنند، گفت: با مشارکت مردم، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها بیش از ۳۷ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تا پایان امسال جذب شوند.

رخصی با یادآوری اینکه هم اکنون همه ایتام کرمانشاهی زیر پوشش کمیته امداد، از حمایت پدران معنوی بهره‌مند هستند، افزود: هم اکنون سرانه کمک ماهانه حامیان نیک اندیش به هر یک از فرزندان معنوی تحت حمایت ۳۵۰ هزار تومان است که امید است با جذب حامیان جدید تا پایان سال این میزان افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: مراجعه به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها و یا سایت الکترونیکی ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۱ به شماره پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۳ و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ از درگاه‌های مشارکت خیران نیک اندیش در پویش ایران مهربان است .

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ودیعه و اجاره مسکن به مددجویان کمیته امداد

در ۹ ماهه اول امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ودیعه و اجاره مسکن به مددجویان کمیته امداد در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد تومان برای ودیعه و ۱۰ میلیارد تومان نیز به منظور اجاره مسکن پرداخت شده است.

رضایی افزود: بیش از ۱۰ هزار مددجوی تحت پوشش در استان کرمانشاه مستاجر هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر بانوان سرپرست خانوار هستند.

او با بیان اینکه در بحث مستاجران تحت پوشش دو نوع سرفصل اعتباری وجود دارد، ادامه داد: در سرفصل اول حداقل ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان بابت اجاره مسکن مددجویان پرداخت می‌شود و در سرفصل دوم نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به مددجویان مستأجر تعلق می‌گیرد.

رضایی گفت: مبلغ ودیعه مسکن تا پایان قرارداد در اختیار موجر قرار می‌گیرد و یا به خود مددجو اختصاص می‌یابد و اقساط آن را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.