وزیر میراث فرهنگی گفت: به زودی ۳۲۰ طرح میراث فرهنگی در کشور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درسفر به قزوین تاکید کرد: ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی که با اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی احیا شده اند در مراسمی با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری خواهند رسید.

مونسان با بیان اینکه ۲ هزار طرح  گردشگری در کشور در حال اجرا است افزود: ارزش این طرح‌ها ۱۳۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تصویب طرح جامع گردشگری کشور در دولت پس از مدت‌ها مطالعه گفت: براساس این طرح احکام قابل توجهی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد و انتخاب محور‌های جدید گردشگری در غرب و جنوب کشور نیز با هدف توزیع متوازن سفر و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

مونسان با اشاره به تاثیر کرونا بر کاهش گردشگری و سفر در کشور افزود: تا پیش از شیوع کرونا رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری داشتیم و آمار ورود گردشگران به بالای هشت میلیون نفر افزایش یافت که در سال‌های قبل از آن حدود ۴.۵ میلیون نفر بود و امیدواریم با مهار کووید ۱۹ و در دوران پساکرونا بار دیگر شاهد رونق گردشگری کشور باشیم.

مونسان همچنین گفت: در حوزه صنایع دستی نیز رشد بسیار خوبی داشته ایم و تلاش می‌شود تا آمار ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به بالای یک میلیون دلار و در ادامه به ۲ میلیون دلار در سال افزایش یابد.

اواظهار داشت: طرح تجاری سازی صنایع دستی مبتنی بر سلیقه بازار و مشتریان نیز با قوت در حال اجراست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز همچنین از پروژه مرمت امامزاده حسین (ع) قزوین بازدید کرد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شرکت در آئین رونمایی از دندان نئاندرتال از یافته‌های هیات باستان شناسی ایران و فرانسه در غار قلعه کرد آوج، نشست با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور در مراسم بازگشایی و افتتاح یک طرح گردشگری از دیگر برنامه‌های سفر مونسان به استان قزوین است.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار