مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه هشتم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه هشتم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل جوان چابهاری در کمتر از ۴۸ ساعت

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار، عامل قتل مسلحانه جوان ۱۸ ساله چابهاری درکمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ساعت ۲۳ شامگاه یکم دی ماه سال جاری در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل مسلحانه در منطقه "دریابزرگ" شهر "چابهار" بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: با حضور مأموران در صحنه جسد جوانی ۱۸ ساله که از ناحیه پهلوی سمت راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و در کنار ساحل رها شده بود مشاهده شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تحقیقات میدانی پلیس و جمع آوری اظهارات شاهدان عینی ماجرا مشخص شد یکی از دوستان مقتول به دلیل اختلافات قبلی با او درگیر شده و با شلیک گلوله وی را به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان بیان داشت: بلافاصله پس از وقوع این جنایت تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار مأمور شناسایی و دستگیری قاتل شدند که با تلاش گسترده و اقدامات فنی و تخصصی سرانجام در کمتر از ۴۸ ساعت مخفیگاه قاتل در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری مورد استفاده در این جنایت در بازرسی از مخفیگاه متهم خاطر نشان کرد: قاتل دستگیر شده پس از اعتراف به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۲۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از کشف ۲۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری، گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش و ۴ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۵۸ هزار و ۷۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۱۴۵ هزار و ۴۸۰ لیتر گازوئیل، ۱۰ هزار و ۹۰۵ لیتر بنزین، ۳۱ هزار و ۶۰۰ لیتر نفت و ۷۰ هزار و ۹۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی بوده که در شهرستان های، دلگان، ایرانشهر، زاهدان و سوران، و سراوان کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۶ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ باند قاچاق سوخت منهدم و ۳۶ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتدار با افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۱ فقره در خاش

از دستگیری ۴ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت در نتیجه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در پی استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با بهره گیری از توان و امکانات موجود توسط عوامل انتظامی شهرستان خاش اجرا شد.

او  افزود: در اجرای این طرح، ۲ سارق معابر عمومی، یک سارق خودرو، یک سارق سیم و کابل برق دستگیر و ۶ فقره انواع سرقت معابر عمومی و ۵ فقره سیم برق کشف شد.

سرهنگ کوچکزایی بیان کرد: در این ماموریت ۲۸۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک، ۴۶۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۲ دستگاه خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در راستای اجرای طرح‌های انتظامی، خواستار اعلام موارد مشکوک در اسرع وقت از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ شد.

تریلی حامل سوخت قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی زاهدان" از توقیف یک دستگاه تریلی حامل بیش از ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی اظهار داشت: روز گذشته مأموران ایست و بازرسی "کوله سنگی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زابل -زاهدان" به یک دستگاه تریلی سوختکش مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر "گازوئیل" قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان منزل در سیب و سوران

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری ۲ سارق منزل با ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی گفت: در پی سرقت بیش از ۲۰۰ میلون ریال اموال موجود در یک منزل در شهرستان، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود موفق به شناسایی ۲ نفرسارق شدند و در ۲ عملیات غافلگیرانه و ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف اموال مسروقه تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری و اعتراف به بزه ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ توکلی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس در راستای ارتقاء امنیت شهروندان با اخلال گران نظم و امنیت برخورد قاطعانه‌ای خواهد داشت و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری و جمع آوری ۳۸ خرده فروش و معتاد متجاهر در "سیب وسوران"

فرمانده انتظامی شهرستان"سیب وسوران از دستگیری ۳۸ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی اظهار داشت: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان سیب و سوران با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر را طی ۴۸ ساعت گذشته به مرحله اجرا گذاشت.

او  افزود: در این طرح پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر طی چند عملیات مجزا ۳۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۸ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران عنوان کرد: در این رابطه ۷۱۴ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف گردید.

او با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد معرفی و خرده فروشان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ "توکلی" با بیان اینکه مقابله با توزیع‌کنندگان موادمخدر با جدیت در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار دارد، خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند پدید آورنده بعضی جرایم در جامعه باشد، اعتیاد به موادمخدر و خرید و فروش آن است.

دستگیری سارق منزل با ۴ فقره سرقت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل درحین سرقت و کشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده خیابان صیاد این شهر، به فردی که درحال بالا رفتن از دیوار منزلی بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۱ ساله با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او  گفت: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار