رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: کم توجهی و ساده انگاری شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی صفدر سیاوشی،رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر  با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی حاشیه‌ای امن برای ویروس کرونا است، اظهار داشت: مردم برای در امان ماندن از خطرات ویروس کرونا از دورهمی‌های خانوادگی، تجمع و شب نشینی‌ها پرهیز کنند.

او حفظ سلامت جامعه را مهم و ضروری دانست و افزود: برای عبور از وضعیت نارنجی و روز‌های سخت کرونایی نیازمند مشارکت و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر بیان کرد: نباید این وضعیت کنونی کرونا در شهرستان موجب عادی انگاری و بی توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود، زیرا کرونا که بسیاری از روابط اجتماعی، علمی و فرهنگی را تحت شعاع قرار داده همچنان در کمین است و سهل انگاری‌ها موجب خیز برداشتن آن و اعمال مجدد محدودیت‌ها می‌شود.

سیاوشی اضافه کرد: توصیه همیشگی به مردم تطبیق روش زندگی خود با شرایط موجود و تغییر سبک زندگی در کاهش دید و بازدید‌ها از جمله احوال پرسی‌ها از راه دور و خودداری از دورهمی‌ها است.

او با بیان این که پایبندی مردم به محدودیت‌ها موجب نزولی شدن شیب کرونا در پلدختر شده است، یادآور شد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی لرستان روند ابتلا به این ویروس در این شهرستان سیر نزولی پیدا کرده و پلدختر درحال خروج از وضعیت شکننده است.

او گفت: انتظار می‌رود مردم با ماندن در خانه و خودداری از همشینی‌ها و معاشرت‌های خانوادگی، روند شیوع و انتشار ویروس کرونا را کاهش دهند تا با نگرانی کمتری، فصل زمستان را سپری کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر اظهارداشت: همراهی و مشارکت مردم برای کنترل و کاهش خطر کرونا امری ضروری است، زیرا عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی می‌تواند به سرعت سیر صعودی شیوع و آمار ابتلا به کرونا را سبب شود که این امر باعث می‌شود تمام تلاش‌های صورت گرفته بی اثر و به جای رسیدن به اهداف شیرین فرجامی خوش نخواهد داشت.

سیاوشی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها با آب و صابون به طور مرتب، رعایت نکات بهداشتی و فردی و خود مراقبتی وپرهیز از حضور در اجتماعات موجب کاهش شیوع کرونا خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.