وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برقراری اینترنت در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در بخش خبری ۲۰ خبر صداوسیمای سیستان و بلوچستان، از برقراری اینترنت در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبر داد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند، گفت: هزار و ۲۰۰ روستای باقی مانده تا اردیبهشت سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند و سرعت بخشیدن به این کار دلیل این سفر ۱۰ روزه به استان بوده است.

او با اشاره به پراکندگی جمعیت روستایی و وسعت استان سیستان و بلوچستان گفت: این پراکندگی جمعیت سبب بالا رفتن توسعه زیرساخت‌ها شده و با توجه به اینکه اپراتور‌ها حاضر به پرداخت این مبلغ نیستند، دولت هزینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را پرداخت می‌کند.

سه هفته آینده اولین مرحله انقلاب ارتباطی در سیستان و بلوچستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا سه هفته آینده اولین مرحله انقلاب ارتباطی در سیستان و بلوچستان محقق می‌شود، تصریح کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ارتباطات در استان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اعطای بسته‌های اینترنت رایگان به دانشجویان کشور خبر داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار