مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر «ژنرال» برای نخستین بار در زاهدان به مناسبت گرامیداشت هفته تبیین نقش استان در چهل سالگی دفاع مقدس به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسن میرشکار مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر «ژنرال» برای نخستین بار در زاهدان به مناسبت گرامیداشت هفته تبیین نقش استان در چهل سالگی دفاع مقدس با هدف آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید سلیمانی به روی صحنه رفت.

او با اشاره به اینکه این تئاتر به صورت اختصاصی به مدت چهار شب در زاهدان با هنرمندی هنرمندان در سینما اشراق زاهدان اجرا می‌شود اظهارداشت: این تئاتر در نخستین جشنواره سردار دل‌ها بین ۱۳ اثر برتر کشوری منتخب شده که پس از این هفته برای اجرا به کرمان اعزام خواهند شد.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تئاتر ژنرال یک کار فرم و متفاوت بوده که در چهار روز به صورت اختصاصی ساعت ۱۸ اکران می‌شود.

اوتصریح کرد: در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و هفته نقش سیستان وبلوچستان در دفاع مقدس از ۶ تا ۱۲ دی ویژه برنامه‌های متنوعی برای انعکاس رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان در این استان اجرا می‌شود.

میرشکارتصرسیح کرد: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدا، برپایی خیمه‌های معرفت و بصیرت، اجرای گروه‌های سرود دینی مذهبی و حماسی، برگزاری شب شعر و خاطره، اجرای تئاتر‌های خیابانی و سرود از سایر برنامه‌های بسیج هنرمندان در سیستان و بلوچستان است.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه برگزاری تئاتر ژنرال گفت: این تئاتر جزو ۱۳ اثر برتر استان بوده که با هنرنمایی هنرمندان انجمن نمایش بسبج هنرمندان در راستای تبیین نقش استان در چهل سالگی دفاع مقدس اجرا شده است.

علیرضا کیخا با اشاره به اینکه نخستین شب اجرای کار با شهادت حضرت زهرا (س) مصادف شد بیان کرد: ۱۳دی ۹۸ تمام شدنی نیست، زیرا شهید قاسم سلیمانی یک شخصیت مهربان، شجاع و در حین حال عارف بود.

او با اشاره به اینکه شخصیت شهید قاسم سلیمانی مانندی ندارد ادامه داد: زندگی این شهید راه و روش ما بوده و تلاش وجود دارد که زندگی ما نیز همچون ایشان شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار