معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: کیفیت هوای شیراز در ساعت ۸ صبح امروز با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۱۹ برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم نهاوندی با اشاره به آخرین وضعیت کیفی هوای شهر شیراز اظهار داشت: کیفیت هوای شهر شیراز در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۰۳ گزارش شده است که این عدد در ساعت ۸ صبح امروز با رشد ۱۶ واحدی عدد ۱۱۹ را نشان می‌دهد، که حاکی از شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌باشد.

او تاکید کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس تا روز جمعه مورخه ۱۲. ۱۰. ۹۹ به دلیل عدم وزش باد و همچنین پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌ها محتمل خواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: عدد این شاخص نشاندهنده کیفیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است که در این حالت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست چنانچه شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم میشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار