تجهیز بیش از ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی مشهد به سیستم آبیاری نوین

رئیس اداره فنی و زیربنائی جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۱۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی مشهد به سیستم آبیاری نوین قطره ای و تحت فشار، مجهز شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ابریشمی رئیس اداره فنی و زیربنائی جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مشهد به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی و بیش از هزار هکتار به سیستم کم فشار 
مجهز شده اند.

او افزود: امسال ۳۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا می‌شود که از این میزان تاکنون ۲۳۴ هکتار تحویل موقت شده و ما بقی در دست اقدام است.

رئیس اداره فنی و زیربنائی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: با اجرای آبیاری تحت فشار، راندمان آبیاری قطره‌ای تا ۸۵ و بارانی تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید


ابریشمی بیان کرد: استفاده ازسیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند کمک شایانی به تثبیت سطح زراعی با توجه به کاهش دبی آب چاه‌ها می‌کند، برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار از اعتبارات دولتی و خودیاری کشاورزان استفاده شده است.
 
حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه آماده سازی اراضی، مبارزه با یخبندان، افزایش راندمان آبیاری، افزایش کمی و کیفی محصولات، کاهش تلفات به صورت رواناب و فرسایش خاک، حفظ ذخایر منابع آبی و کاهش شدید مصرف آب در اراضی کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، کاهش هزینه‌های کشاورزان، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی و برداشت راحت‌تر را از مزایای آبیاری تحت فشار است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.