فرماندار بافق گفت: ترویج فرهنگ مطالعه سبب افزایش آگاهی مردم و توسعه فرهنگی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، طلایی‌مقدم، فرماندار بافق در سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: اقبال و استفاده بیش از حد مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موجب کاهش سرانه مطالعه در جامعه شده که بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری در ذهن و حافظه افراد در پی دارد.

او افزود: کتابخانه و افزایش سرانه کتابخوانی از بستر‌های رشد فرهنگی جامعه و زمینه‌ساز افزایش آگاهی افراد است و توسعه آن به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

طلایی مقدم خواستار همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با کتابخانه‌های عمومی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و ترویجی این نهاد در حوزه کتاب و کتابخوانی شد.

همچنین الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بافق در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود از ابتدای سال جاری ارائه کرد و گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر از ساختمان جدید کتابخانه خیری روستای مبارکه بهره‌برداری می‌شود.

آقایی بیان کرد: در حال حاضر سه باب کتابخانه عمومی شهری و یک باب کتابخانه روستایی در شهرستان بافق فعال هستند.

در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طرح احداث دو کتابخانه در دو منطقه پر تراکم بافق تصویب شد و قرار شد رئیس و اعضای انجمن پیگیر مکان یابی و کلنگ زنی آن شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.