آیین کلنگ زنی احداث مسکن بومیان کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین کلنگ زنی احداث مسکن بومیان کیش عنوان کرد: پس از فرآیند نسبتاً طولانی طی تفاهمی که با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن بومیان جزیره کیش داشتیم امروز محقق شد و جا دارد که تشکر و قدردانی از مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز داشته باشم که با یک مسئوولیت اجتماعی در این موضوع ورود نمودند.

وی افزود: تامین مسکن در جزیره کیش یک نیاز جدی برای اقشار مختلف خصوصاً بومیان بوده که فاز اول این عملیات که در ابتدا قرار بود در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث گردد با درخواستی که داشتیم این متراژ به ۸ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این نکته که در این پروژه سازمان و بنیاد مستضعفان منتفع مالی نخواهند بود عنوان کرد: سعی بر این خواهد بود تا با کمترین هزینه و کیفیت مناسب کار ساخت واحد‌ها انجام شود و مراحل اداری و اجرایی آن هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

او با تاکید بر این موضوع که تلاش ما بر این است تا قیمت این واحد‌ها زیرقیمت خانه‌های معمولی در جزیره باشد گفت: تراکمی که برای ساخت این واحد‌ها در نظر گرفته شده است دقیقاً مشخص نیست، اما در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد تراکم متوسط واحد‌ها خواهد بود.

دکتر مظفری ادامه داد: برای سایر اقشار نیازمند به مسکن در جزیره کیش نیز در قالب مسکن ملی تفاهم نامه‌ای را به صورت پیش نویس با وزارت مسکن و شهرسازی امضا کرده و منتظر امضای این وزارتخانه هستیم که در این مورد به صورت مفصل با وزیر راه و شهرسازی گفتگو کرده‌ایم و برای این کار زمینی بزرگتر از زمین فعلی در نظر گرفته شده است و امیدواریم که هر چه سریعتر سایر اقشار جزیره کیش را نیز در قالب این طرح پوشش دهیم.

او همچنین افزود: سایتی برای ثبت نام کیشوندان و بومیانی که سال‌ها در جزیره کیش سکونت دارند طراحی شده است که افراد می‌توانند با توجه به شاخص‌ها و اولویت‌ها در این سایت ثبت نام نمایند.

مظفری تصریح کرد: این مسکن برای نیازمندان و اقشار واقعی در نظر گرفته شده و اولویت با افرادی خواهد بود که مدت زمان سکونت آن‌ها در جزیره کیش بیشتر بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: شاخص‌هایی که ما در جزیره کیش برای واگذاری مسکن ملی در نظر می‌گیریم قطعاً با شاخص‌هایی که در سرزمین اصلی در نظر گرفته شده تفاوت دارد چرا که عقیده ما بر این است که کسانی صاحب مسکن شوند که سابقه کیشوندی داشته و مدت اقامت آن‌ها بیشتر از حد متعارف باشد و ما نیز تمایلی به تامین مسکن برای افرادی که در جزیره کیش ساکن نیستند نداریم و اولویت با افرادی است که اقامت طولانی در جزیره کیش دارند.

او عنوان کرد: زمین را با شرایط مناسبی واگذار خواهیم کرد و حتماً در قالب طولانی مدت و قانونی انجام خواهد شد. بنیاد مستضعفان نیز مصالح این مسکن‌ها را از تولیدکنندگان عمده این بنیاد تهیه کرده و هزینه‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و قیمت این مسکن‌ها کمتر از قیمت تمام شده سایر مسکن‌ها در نظر گرفته شود.

مهندس مجید شاهسواری مدیرعامل هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان نیز در ادامه این گفتگو افزود: با توجه به توافقی که بین سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان صورت پذیرفت قرار شد برای تامین مسکن قشر آسیب‌پذیر، بومیان و ساکنان قطعی جزیره کیش که فاقد مسکن هستند زمین، پروانه و تاسیسات زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته و اجرا و ساخت پروژه توسط ینیاد مستضعفان انجام گردد.

او ادامه داد: بر همین اساس زمینی که امروز کلنگ آن زده شد زمین مناسبی برای انجام این کار بود و پروژه مناسبی در این مکان قابل اجرا خواهد بود. تمام هدف و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با حفظ کیفیت اجرا حداقل قیمت کار را در این پروژه لحاظ کنیم تا بتوانیم بدون در نظر گرفتن سود یا انتفاعی برای این پروژه امکان خرید مسکن‌ها را داشته یاشند.

شاهسواری در خصوص مدت زمان تحویل و ساخت این پروژه عنوان کرد: این پروژه طی برنامه زمان بندی شده ۲ ساله انجام خواهد شد و همزمان با تحویل زمین بحث طراحی نقشه‌ها را ظرف مدت کوتاهی انجام داده و پس از انجام طراحی و همزمان با آن شروع عملیات اجرایی را خواهیم داشت که پیگیری‌های لازم برای تسریع در این امر صورت خواهد پذیرفت.

او تصریح کرد: بحث اصلی که بر عهده سازمان است شناسایی افراد ذیصلاح برای واگذاری واحد‌ها بوده که در یک فرآیند مناسبی انجام دهد که می‌تواند الگوی مناسبی برای اینگونه پروژه‌ها در سایر مناطق کشور با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار آسیب پذیر و مشکلاتی که دارند باشد.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.