هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۲ بازی به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب (چهارشنبه) با برگزاری ۲ بازی بسته می‌شود. امشب تاتنهام میزبان فولام خواهد بود و لیورپول در ورزشگاه "سنت جیمز پارک" به مصاف نیوکاسل خواهد رفت.

تاتنهام - فولام

از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب تاتنهام میزبان تیم فولام خواهد بود.

شاگردان خوزه مورینیو با ۲۶ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارند. فولام نیز با ۱۱ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه هجدهم جدول ۲۰ تیمی جا گرفته و یکی از کاندیدا‌های سقوط به دسته پایین‌تر است.

شاگردان مورینیو که با کسب نتایج قابل توجه حتی در مقطعی صدرنشین لیگ جزیره بودند، در چند هفته گذشته با از دست دادن امتیاز‌های فراوان از جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره فاصله گرفتند. این تیم در سه بازی گذشته خود نتوانسته به پیروزی دست یابد و از ۹ امتیاز ممکن فقط ۲ امتیاز کسب کرده است.

تاتنهام در صورت پیروزی در این بازی در بهترین شرایط می‌تواند خود را تا رتبه چهارم جدول بالا بکشد و سال ۲۰۲۰ را با حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره به پایان برساند. در آن سوی میدان هم فولام که در منطقه خطر قرار گرفته در این میدان از انگیزه‌های فراوانی برخوردار است، این تیم در صورت کسب پیروزی برابر تاتنهام می‌تواند خود را از منطقه خطر موقتاً جدا و تا رتبه شانزدهم صعود کند.

نکات آماری

  • تاتنهام از ماه مارس سال ۲۰۱۳ به بعد در ۱۱ مسابقه‌ای که برابر فولام به میدان رفته ۱۰ پیروزی داشته است.
  • تاتنهام بعد از شکست برابر چلسی در فوریه سال گذشته در ۷ دربی شهر لندن شکستی نداشته، ۳ پیروزی و ۴ تساوی حاصل این دیدار‌ها بوده است.
  • فولام ۱۳ بازی آخر خود در دربی شهر لندن را واگذار کرده است که از این نظر در تاریخ لیگ برتر رکورددار محسوب می‌شود.

نیوکاسل - لیورپول

در آخرین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب (چهارشنبه) نیوکاسل در ورزشگاه سنت جیمز پارک میزبان تیم صدرنشین لیورپول خواهد بود.

لیورپول با وجود اینکه با ۳۲ امتیاز از ۱۵ بازی همچنان صدرنشین لیگ جزیره است، یکشنبه در هفته پانزدهم برابر تیم قعر جدولی تیم وست بروم ۲ امتیاز ارزشمند خانگی را از دست داد.  نیوکاسل نیز با ۱۸ امتیاز از ۱۴ بازی جایگاه پانزدهم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است.

لیورپول در این فصل در ۶ بازی نتوانسته است برابر حریفان  به پیروزی دست پیدا کند در حالی که شاگردان کلوپ فصل گذشته در کل فصل چنین آماری داشتند. حالا یورگن کلوپ می‌خواهد پس از تساوی ناامید کننده برابر وست بروم بار دیگر به روز‌های پیروزی بازگردد.

در آن سوی میدان هم نیوکاسل که در ۴ بازی گذشته در رقابت‌های مختلف نتوانسته برابر حریفان به پیروزی دست پیدا کند می‌خواهد با شکست لیورپول سه امتیاز این دیدار خانگی را کسب کند، زیرا ناکامی نیوکاسل در این ۴ مسابقه از جمله حذف از جام اتحادیه باعث شده است که استیو بروس سرمربی این تیم تحت فشار قرار بگیرد.

نکات آماری

  • نیوکاسل در ۷ بازی گذشته خود برابر لیورپول نتوانسته است این تیم را شکست دهد حاصل این بازی‌ها ۲ تساوی و ۵ شکست برای نیوکاسل بوده است.
  • این تیم هر پنج بازی متوالی خود را به صدرنشین لیگ واگذار کرده است، اما هرگز در تاریخ لیگ برتر ۶ بار متوالی برابر لیورپول شکست نخورده است.
  • لیورپول به دنبال این است که برای سومین بار متوالی در سنت جیمز پارک، نیوکاسل را شکست دهد.
  • نیوکاسل پس از شکست ۲-صفر برابر منچسترسیتی در سال ۲۰۱۴، در ۴ بازی دیگر در خانه برابر قهرمانان فصول گذشته شکست نخورده و در این بازی‌ها ۲ پیروزی و ۲ تساوی داشته است.
  • در ۱۷ سال گذشته نیوکاسل فقط ۲ بار آخرین بازی‌ سال تقویمی را با پیروزی پشت سر گذاشته است که آن هم به سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ (چمپیونشیپ) بر می‌گردد.
  • لیورپول در ۶ سال گذشته همه بازی‌های آخر خود در سال تقویمی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار