باسوادی در استان همدان بیشتر از میانگین کشوری

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: میانگین باسوادی گروه‌های سنی در استان همدان حدود ۹۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد آقامحمدی، معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، میزان باسوادی جمعیت در این استان ۹۵/۷ درصد ثبت شده که این آمار یک درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

او افزود: برهمین اساس میزان باسوادی زنان در استان همدان ۹۴ درصد و مردان ۹۷ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: میزان باسوادی جمعیت ایران در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ۴۸ درصد بود که این رقم امروز به ۹۴/۷ درصد رسیده و باسوادی در استان همدان با ۹۵/۷ درصد جمعیت، حدود یک درصد بیش از میانگین کشوری است.

آقا محمدی بیان کرد: همدان با ۹۷ درصد، ملایر ۹۶ درصد و نهاوند ۹۵/۲ درصد بیشترین و کبودرآهنگ با ۹۲/۶ درصد نیز کمترین میزان باسوادی در استان را دارند.

او با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال برای سوادآموزی، برگزاری سه دوره آموزشی با حضور ۶ هزار و ۸۰۰ فرد کم سواد و بیسواد برای سوادآموزی و فراگیری آموزش‌ها در مراکز یادگیری استان همدان است، اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار نفر در دوره تحکیم و یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز در دوره انتقال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: ۲۰ مرکز یادگیری محلی در استان وجود دارد که علاوه بر سوادآموزی، بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» را نیز به فراگیران آموزش می‌دهند.

او گفت: طرح آموزش رایانه نیز از سه سال پیش آغاز شده است و بر اساس آن سوادآموزان مهارت کار با رایانه (آی. سی. دی. ال) را هم فرا می‌گیرند.

آقامحمدی افزود: ۳۰۵ آموزگار در مراکز یادگیری استان همدان، مهارت‌های لازم را به فراگیرندگان آموزش می‌دهند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵،حدود ۹۵/۷ درصد از جمعیت استان همدان باسواد هستند و ۴۸ هزار و ۹۱۶ نفر از جمعیت استان نیز اظهار بیسوادی کرده‌اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.