معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر آیات در استان به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   ابوالحسن حیدری  با بیان این که راه یافتگان به این مرحله می‌توانند تا ۲۵ دی آثارشان را از طریق سی دی برای داوری به این جشنواره ارسال کنند، گفت : در حال پیگیری به منظور نمایش آثار از طریق سایت‌های معتبر و مرجع هستیم.


بیشتر بخوانید 


او با بیان این که ۸ اثر از ۷ استان کشور موفق به راهیابی به مرحله نهایی این جشنواره شده اند گفت : «قند خون» به کارگردانی عبدالرضا فتحی از استان مرکزی، «سالمرگی» به کارگردانی پویان عطایی و «برزخ اروی شاعره آتش» به کارگردانی اصغر مرادی از اصفهان و «سپاس نامه هانیه و چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه از جمله آثار راه یافته به این جشنواره هستند.

او اضافه کرد: «می خواستم ببوسمت باران گرفت» به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی، «مجلس شمرکشی» به کارگردانی کیوان حبیبی از قزوین، «باد سرخ» به کارگردانی کریم عظیمی ججین از اردبیل و «برای عشق» به کارگردانی امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی از دیگر آثار راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر آیات هستند که در ۳ روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

معاون امور هنری این اداره کل در ادامه با بیان این که اطلاع رسانی و اعلام فراخوان جشنواره سراسری تئاتر آیات از اسفند پارسال  آغاز شد گفت : ابتدا ۷۶ متن نمایشی از ۲۶ استان کشور به این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متون توسط هیئت داوران متشکل از علی عابدی، علیرضا صمدی شادلو و علی حاتم نژاد، ۲۳ اثر از ۱۱ استان به مرحله بازبینی راه یافتند.

گفتنی است؛ سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به دبیری «حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اول تا سوم بهمن در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنر‌های نمایشی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.