مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت مالی شدید در انتقال خون خراسان رضوی، نفس این مرکز حیاتی به شماره افتاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت مالی شدید، در تهیه اقلام مصرفی دچار مشکل هستیم و دیگر حتی کیک و آب میوه هم نمی‌توانیم به اهداکنندگان خون بدهیم؛ کمک‌های  مردم نوع‌دوست هم نتوانسته است گرهی از مشکلات این مرکز حیاتی باز کند.
 
او با بیان این که جایگاه انتقال خون در سطح بسیار بالایی است که توجه مدیران و مسئولان ارشد استانی و کشوری را می‌طلبد، افزود: مشکلات مالی و کمبود‌های متفاوت اعم از تدارکات و نیروی انسانی فراوان چه در قبل از انتشار بیماری کرونا و چه بعد از آن یاری مسئولان استانی و خیران را برای ادامه حیات این سازمان عام‌المنفعه طلب می‌کند.
 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: توجیهی ندارد شهر و استانی که انتقال خون آن پشتیبان ۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی و تامین کننده ۱۰۰ درصدی خون و فرآورده‌های خونی آن است، این همه مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار بگیرد.
 

بیشتر بخوانید

 
عبداللهی بیان کرد: ما ۶۱ بیمارستان را در استان پوشش می‌دهیم، در سال ۹۸، با ۲۵۲ پرسنل، ۱۴۳هزار و ۵۵۰ کیسه خون و فرآورده خونی و در ۹ ماه اول امسال با ۲۴۶ پرسنل، ۹۹ هزار و ۶۸۶ کیسه خون و فرآورده خونی فراهم کرده ایم.
 
او تصریح کرد: مرتباً مصرف خون بیمارستان‌ها رو به افزایش است، با این افزایش مصرف دیگر پاسخگو نخواهیم بود و در انتقال خون بحران خواهیم داشت.
 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: این اداره کل با سطح حیاتی باید به دنبال برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی باشد و در توسعه یافته‌های علمی تلاش کند، جای تاسف است که درگیر مشکلات پیش پا افتاده‌ای مثل تهیه کیک و آب میوه برای اهداکنندگان خود باشد، انتقال خون، همه استان را پوشش می‌دهد، علاوه‌بر ۶ دانشگاه علوم‌پزشکی در سال گذشته، برای استان‌های همجوار هم خون و فرآورده‌های خونی در شرایط اضطرار فرستاده‌ایم.
 
عبداللهی با اشاره به کاهش ذخایر خونی به دلیل برودت هوا و شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: هم اکنون ذخایر خونی موجود سیر نزولی یافته است که با ادامه این روند در روز‌های آینده، پاسخ گویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی نیز با چالش مواجه خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.