معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:با افتتاح سد کانی سیب پیرانشهر، ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه منتقل می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیدین رحمانی ظهر چهارشنبه در شانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار و یکصدمین جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان غربی افزود: سد کانی سیب پیرانشهر به عنوان مهمترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه زمینه انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه را فراهم می‌کند، فردا با حضور رئیس جمهوری کشورمان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه با احداث این سد و تکمیل تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب، احیای دریاچه ارومیه تثبیت می‌شود، اظهارکرد: برای بهره برداری از سد کانی‌سیب پنج‌هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که رقم بسیار بالایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: باید استفاده از ظرفیت و اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان غربی برای توسعه شهر‌های استان در اولویت کار مدیران شهری آذربایجان غربی قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: شهرداران و دیگر دست اندرکاران مدیریت شهری استان می‌بایست با شناسایی و معرفی محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری، علاوه بر زمینه سازی برای جذب اعتبارات ملی، ستاد استانی این برنامه را برای توسعه همه جانبه شهر‌های آذربایجان غربی یاری کنند.

محسن حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گزارش داد و گفت؛ از مجموع ثبت نام کنندگان برای ۲۰ هزار و ۹۷۰ واحد مسکونی به عنوان سهمیه آذربایجان غربی تنها ۴ هزار و ۵۹۷ متقاضی وجوه مورد نظر را واریز کرده اند و برای تأمین باقیمانده این ظرفیت و ظرفیت جدید در برخی شهرستان‌ها ثبت نام تکمیلی متقاضیان به زودی در استان آغاز خواهد شد.

در این جلسه همچنین در خصوص کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بحث و تبادل نظر شد و با تصویب اعضای جلسه مقرر شد اداره کل بنیاد مسکن استان ساخت خانه‌های این طرح در شهر‌های منطقه آزاد ماکو را عهده د ار شود.

تصویب چند طرح بازآفرینی شهری در مناطق مختلف استان و تصویب چند طرح بازآفرینی مورد تاکید در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.