چهار اثر فرهنگی مرتبط با سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانه سالروز شهادت مظلومانه او در تبریز رونمایی شد.

رونمایی از آثار فرهنگی مرتبط با سردار سلیمانی در تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در مراسم رونمایی از آثار فرهنگی مرتبط با سردار سلیمانی که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و شهردار تبریز برگزار شد نماهنگ تصویری رادمرد قبیله سلمان که به همت گروه فرهنگی مذهبی آیینه و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۵ تولید شده بود رونمایی شد.

این نماهنگ به ۲ زبان فارسی و ترکی تهیه شده و در بردارنده عرض ارادت هنرمندان و شاعران آیینی تبریز به مقام شامخ شهید حاج  قاسم سلیمانی است.

در این مراسم همچنین از بخشی از آثار مجموعه پوستر‌های از قاسم تا محسن  رونمایی شد.

کتاب عقیق سلیمانی نوشته حجت الاسلام احمد سلامی و کتاب صوتی سرباز ولایت نیز از دیگر محصولات فرهنگی رونمایی شده در این مراسم بود که در مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز تولید شده و قرار است به زودی در فضای مجازی منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این آیین گفت: هنر بهترین واسطه برای انتقال مکتب ماندگار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: جز هنر و ابزار آن هیچ محتوای دیگری نمی‌تواند تا این اندازه موفق، اثرگذار، جریان ساز و عمیق در زمینه این مکتب عمل کند.

او با قدردانی از اقدامات فرهنگی شهرداری تبریز در پاسداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب ماندگار این شهید و تاکید بر استمرار این اقدامات،گفت: این اقدامات فرهنگی کمک می‌کند تا این راه بیش از گذشته برجسته شده و پرورش دهنده استعداد‌ها و انگیزه‌های جوانانی باشد که دل در گرو آرمان‌های ایران اسلامی دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به همزمانی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان حاج محسن فخری زاده گفت: این دو شهید از چهره‌های ماندگار، ارزشمند و تاثیرگذار ایران اسلامی بودند که نام و راهشان همواره در اهتزاز پرچم ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر یک چهره نظامی، چهره‌ای در حوزه دیپلماسی انقلابی بود که توانست راهگشای بسیاری از مشکلات منطقه باشد.

او گفت: امیدواریم روح والای این شهید والامقام یاری رسان ما در همه تنگنا‌های پیش روی جامعه باشد تا به زودی به اهداف والای نظام اسلامی برسیم.

حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز هم گفت: در دهه بصیرت آثار فراخوان از قاسم تا محسن، کتاب صوتی سرباز ولایت، نماهنگ رادمرد قبیله سلمان و کتاب عقیق سلیمانی، تولید و آماده شده است که به زودی در فضا‌های عمومی شهر و نیز رسانه‌های مجازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.