کاهش دمای هوا در روز‌های اخیر باعث افزایش مصرف گاز شد که پیرو آن شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص قطع گاز ادارات هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان این که به صد درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد مناطق روستایی استان گازرسانی شده است، گفت: به دلیل شرایط جوی، مصرف گاز به شدت افزایش یافته است به همین دلیل روزانه حداقل از ۶ اداره در استان از نظر میزان مصرف گاز بازدید می‌کنیم و اداره‌ای که رعایت نکند، در روز اول اخطار می‌گیرد و در روز دوم گاز آن اداره قطع و موضوع به فرمانداری و استانداری هم اعلام می‌شود.

میربلوکی افزود: در شرایط فعلی روزانه ۷ تا ۸ میلیون و ۲۰۰ مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود که ۷۵ تا ۸۰ درصد مربوط به مشترکان خانگی و خانگی- تجاری است.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: ۳۳۰ هزار مشترک در استان داریم که اگر هر روز فقط ۲ مترمکعب گاز کمتر مصرف کنند به اندازه مصرف ۲ کارخانه سیمان، گاز صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهارکرد: برقی که در استان تأمین می‌شود سوخت آن گاز است بنابراین باید در مصرف برق هم صرفه جویی شود که از این موضوع غفلت می‌شود.

میربلوکی افزود: حدود ۸۰ درصد سبد انرژی استان گاز است بنابراین اگر یک روز قطع شود ۸۰ درصد انرژی از بین می‌رود.

منبع:روزنامه خراسان شمالی

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.