امیدوارم اوایل سال آینده احیاء دریاچه ارومیه را جشن بگیریم

رئیس جمهور با بیان اینکه کاری که دولت درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کار‌های بزرگ و تاریخی ایران است، گفت:امیدوارم اوایل سال آینده احیاء دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  رئیس جمهور امروز پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در قالب پویش الف_ب_ایران و بهره برداری از سد کانی سیب اظهار داشت: احیاء دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود. چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است.

 حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد:اگر ما دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه به طور کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند.

او افزود: مخصوصاً در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد.

رئیس جمهور کشورمان افزود:کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد از کار‌های بزرگ تاریخی ایران است.

 حجت الاسلام و المسلمین روحانی بیان کرد: امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده احیاء دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.