برای اتصال سریع و ایمن به منطقه ویژه پارس جنوبی ۳۰ کیلومتر دیگر از محور شیراز- فیروز آباد- جم تا بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، گفت: به منظور اهمیت اتصال سریع و ایمن به منطقه ویژه پارس جنوبی ۳۰ کیلومتر دیگر از محورشیراز- فیروز آباد- جم تا بهار سال آینده افتتاح می شود.

او، در این بازدید با تاکید بر اهمیت اتصال به منطقه ویژه پارس جنوبی بیان کرد: موقعیت ویژه پارس جنوبی و اهمیت تامین دسترسی سریع و ایمن مرکز کشور به آن نشان دهنده اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این منطقه است.

محمدی، تصریح کرد: محور شیراز- فیروز آباد-جم  به طول ۲۶۵ کیلومتر بوده که ۲۵۰ کیلومتر آن در استان فارس و ۱۵ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد و هم اکنون ۷۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و ۵۰ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجرا است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور، در این بازدید از تونل زنجیران واقع در محور کوار- فیروزآباد ادامه داد: این تونل ۴۱۰ متر است که لاینینگ آن به پایان رسیده و تا خردادماه سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

او، اعتبار هزینه شده در این طرح ر ا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدی، افزود: مطالعات ۱۳۷ کیلومتر باقیمانده از این مسیر تکمیل شده است که در صورت افزایش مشارکت شرکت نفت و منابع اعتباری به مناقصه می‌رود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار