دانش آموزان فارسی در المپیاد ادبی کشوری موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رسول قانونی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، گفت: هر سه دانش آموز راه یافته از استان فارس به مرحله نهایی المپیاد ادبی کشور ۳ مدال رنگارنگ این المپیاد را از آن خود کردند.

او، بیان کرد: در سی و سومین دوره المپیاد ادبی کشور دانش آموزان، فاطمه حمیدی و طاهره سیف از دبیرستان استعداد‌های درخشان فرزانگان سادات رفیعی ناحیه یک شیراز و فرانک قاسمی از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه دو شیراز به ترتیب موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز المپیاد ادبی کشور شدند.

قانونی، تصریح کرد: المپیاد‌های علمی به عنوان نماد فعالیت پژوهش محوری و حرکت در مسیر نخبگی با محوریت سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف  تعلیم و تربیت کشور برگزار می‌ شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، ادامه داد: المپیاد‌های علمی دانش آموزی همه ساله در ۱۳ رشته ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی برپا می شود.

او، افزود: سی و سومین دوره المپیاد ادبی دانش آموزان کشور در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در بهمن ماه ۹۸  سطح مدارس استان با رقابت ۳۶۱ دانش آموز برگزار شد که از این تعداد ۶۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

قانونی، اضافه کرد: مرحله پایانی این المپیاد نیز در اردیبهشت ماه ۹۹ با حضور ۴۸ نفر از سراسر کشور برگزار شد که در این رقابت ۳ نفر از دانش آموزان استان فارس موفق شدند در جمع ۴۸ نفر برتر پایانی قرار بگیرند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، اظهار کرد: این دانش آموزان پس از شرکت در دوره‌های مجازی مرحله پایانی که با محوریت سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور و همکاری دانشگاه شهید رجایی انجام شد موفق به کسب سه مدال طلا، نقره و برنز این المپیاد شدند.

او، در خصوص نحوه برگزاری المپیاد‌های علمی تاکید کرد: المپیاد‌های علمی به صورت رسمی در پایه دهم و یازدهم است و شرکت در آن برای عموم دانش آموزان آزاد است و دانش آموزان علاقه مند می‌توانند در کلاس‌های آمادگی المپیاد در دبیرستان‌های فرزانگان و شهید دستغیب ناحیه ۲ شیراز که به عنوان خانه المپیاد فارس زیر نظر اداره سمپاد فعالیت می‌کنند شرکت کنند.

پژوهش سرا‌های مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش آماده ارائه خدمات و آموزش‌های لازم از پایه چهارم تا پایه یازدهم برای آمادگی آزمون‌های المپیاد علمی هستند تا مناسب با سطح دانش آموزان برنامه ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار