۲ طرح کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اسفراین افتتاح شد

فاز دوم آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت آستان قدس و استخر ۲ منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی این شرکت روز پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی بهره‌برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در حاشیه بهره برداری این طرح‌های کشاورزی  گفت : مرحله دوم طرح آبیاری نوین ۳۰۳ هکتاری شرکت کشت و صنعت آستان قدس با اعتبار ۱۹ میلیارد ۶۷۸ میلیون ریال و اشتغال مسقیم و غیر مستقیم ۷۰ نفر اجرا شده است.

احمد یوسفی افزود: با بهره برداری از این طرح کشاورزی سطح اراضی شهرستان که به آبیاری نوین مجهز شدند به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت.

او افزود: هشت هزار هکتار اراضی مستعد استفاده از آبیاری نوین نیز در شهرستان شناسایی شده است که تا پایان سال هزار و ۴۰۰ به سامانه آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: طرح استخر ۲ منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی شرکت کشت و صنعت آستان قدس نیز در این شهرستان با ظرفیت هشت هزار متر مکعب ذخیره آب و پرورش ۲۰۰ هزار قطعه ماهی در هر دوره و تولید سالانه ۴۰ تن گوشت سفید به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی برای انجام سفری دو روز عصر دیروز وارد بجنورد مرکز استان شد که صبح امروز برای افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح به شهرستان‌های مانه و سملقان و اسفراین سفر کرد و قرار است بعدازظهر هم به شهرستان‌های شیروان و فاروج سفر کند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان از راه کشاورزی و دامپروری است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.