به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میرزایی قمرئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، اظهار کرد: برای کمتر کردن میزان آلودگی هوای پایتخت راهکارهای سریع پیشنهاد شدند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به آلودگی هوا پایتخت گفت: دو ماه پیش ما با ستاد ملی کرونا مکاتباتی انجام دادهایم و پیشبینی کرده بودیم که وضعیت آلودگی هوا افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای ما حاد بود، گفت: از همین رو راهکارهایی سریع، کم هزینه و کوتاه مدت به عنوان اولویت پیشنهاد شدند.
میرزایی قمی درباره این راهکارها گفت: منع تردد خودروها و موتورسیکلتهای دودزا و همچنین منع تردد کامیون های دیزلی با عمر بالای ۲۰ سال در داخل محدوده شهر پیشنهاد شدند و به تصویب رسیدند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست ادامه داد: میزان کمتر شدن آلودگی هوا پس از این محدودیتها را پلیس راهور باید اعلام کنند اما پایگاه های سنجش آلودگی هوا میزان آلودگی را به ما ارائه میکنند.
وی با اشاره به تردد ناوگان دیزلی گفت: زمانی که شاخص so2 در شب افزایش مییابد یعنی تردد ناوگان دیزلی وجود داشته است اما اطلاعات نشان می دهد آنچنان که باید کنترل منع تردد خودروهای دیزلی وجود نداشته است.
میرزایی قمی درباره معاینه فنی خودروها اظهار کرد: معاینه فنی خودرو ها هم اکنون به صورت مکانیزه انجام می شود و تمام دوربین های سطح شهر تهران پلاک ماشین ها را می خوانند و از سامانه سیمفا استعلام میگیرند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست تصریح کرد: شهرداری تهران می گوید دوربین های متعددی را برای معاینه فنی قرار داده اما هنوز کد دوربین ها توسط پلیس خوانده نشده است اختلاف وجود دارد.
بیشتر بخوانید
افزایش غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در شهر تهران
انتهای پیام/