برگزاری یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بیرجند

یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس وهمرزمان شهیدش در زندان مرکزی بیرجند باحضور پدر شهید مدافع حرم مرتضی بصیری پور و سردار رضوی همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

برگزاری یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بیرجندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار رضوی همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: حاج قاسم به سبب تجربه‌ای که از هشت سال دفاع مقدس کسب کرده بود کار‌های بزرگی از جمله تامین امنیت در بلوچستان، برچیدن بساط گروه‌های تروریستی از جمله گروهک تروریستی ریگی و گروه‌های تروریستی دیگر با وجود حمایت غرب واستکبار جهانی از آن‌ها و...، را انجام داد.

او تشکیل حشد الشعبی را با همکاری مراجع دینی در عراق و سوریه یکی از اقدامات دیگر سردار دل‌ها دانست و افزود: سردار سلیمانی توانست همه ملت‌های مسلمان را در مبارزه با داعش هم صدا کند.

سردار رضوی با بیان خاطراتی از شهید بصیری پور گفت: حاج قاسم، خیلی‌ها مثل بصیری پور را پرورش داد و آن‌ها جان خود را فدا کردند تا کشور حفظ شود، وی همیشه به فرماندهان خود می‌گفت شما فرمانده نیستید بلکه پدر رزمندگان هستید و با دید پدرانه باید مدیریت کنید.

همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: تفکر حاج قاسم بود که شیعیان ومسلمانان را در سراسر جهان در مبارزه با تروریسم یک صدا کرد و ارزش و بزرگی کار وی با حضور میلیونی در مراسم تشییع جنازه او مشخص شد و با شهادتش، حاج قاسم‌ها در سراسر جهان بوجود آورد و به جرات می‌توان گفت مراسم تشییع جنازه وی بعداز مراسم تدفین امام خمینی (ره) بزرگترین مراسم بود واز هرقشری در این رویداد بزرگ حضور داشتند و خیلی‌ها حاج قاسم را ندیده بودند، اما با عشق به او در این مراسم شرکت کردند.


بیشتر بخوانید


سردار رضوی گفت: سردار سلیمانی سرباز واقعی ولایت بود وحتی حاضر نشد روی سنگ مرقدش، عنوان بنویسند و تاکید داشت فقط نوشته شود سرباز ولایت.

سرپرست زندان‌های استان نیز افزود: این یادواره با عشق به سردار دل‌ها و ابومهدی المهندس باهمت سربازان وظیفه زندان مرکزی بیرجند برگزار شده و نشان دهنده عمق نفوذ مکتب حاج قاسم در بین جوانان ماست.

غلامرضا روشان، سردار سلیمانی را تربیت یافته سیره حضرت زهرا دانست و گفت: این موضوع در اخلاق و رفتار او و برخورد با مردم تبلور پیدا کرد و از وی آدم بزرگی ساخت که در مراسم تشییعشان ۲۸ میلیون نفر شرکت کردند.

او افزود: مطیع محض اوامر، ولی فقیه و بنده مخلص خدا بودن از وی انسان بزرگی ساخت و به خاطر عشق زیادش به حضرت زهرا (س) وسعت روح پیدا کرد، به طوری که حتی در بین زندانیان هم رسوخ کرده و در بعضی موارد زندانیان از ما جلوتر هستند و این نشان دهنده اخلاص عمل حاج قاسم است.

سرپرست زندان‌های استان با بیان اینکه باید با تاسی از سیره حضرت زهرا (س)، امام خمینی (ره) و راه و روش شهدایی مانند سردار دل‌ها درسعادت و خدمت به مردم حرکت کنیم، براستمرار این گونه یادواره در راستای اشاعه فرهنگ شهادت تاکید کرد.

اجرای سرود، قرائت دلنوشته با موضوع سردار دل‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این مراسم نیز از خانواده شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان و شهید کوهی مقدم تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار