سازمان پنتاگون تصمیم گرفته تا مسئولیت ارسال ۲۸ ماهواره فضایی را به اسپیس ایکس بسپارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد ماهواره جدیدی را از پایگاه هوا فضای وندبرگ کالیفرنیا به فضا بفرستد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این آژانس فضایی، شرکت اسپیس ایکس ماهواره مورد نظر را اواخر سال ۲۰۲۲ به فضا ارسال خواهد کرد. طبق گزارش‌های جدید، شرکت اسپیس ایکس به تازگی ۱۵۰.۴ میلیون دلار برای انجام ماموریت‌های آژانس‌های فضایی پنتاگون دریافت کرده است.

پنتاگون مسئولیت ارسال ۲۸ ماهواره جدید را به اسپیس ایکس سپرده و از قرار داد جدید خود با این مجموعه در تاریخ ۳۱ دسامبر رونمایی کرد. بر اساس قرارداد جدید پنتاگون با اسپیس ایکس، آژانس فضایی ایلان ماسک موظف است ۲۸ ماهواره را در اندازه‌های کوچک و متوسط به فضا بفرستد. به همین دلیل اسپیس ایکس در حال حاضر تلاش دارد برای تأمین قطعات مورد نیاز با تولید کنندگان جدیدی قرارداد بنویسد و تجهیزات مورد نظر را به دست آورد.

تمامی ماهواره‌های مورد نظر از پایگاه هوا فضای وندبرگ کالیفرنیا به فضا ارسال می‌شوند. همان‌طور که گفته شد زمان پرتاب ماهواره‌ها اواخر سال ۲۰۲۲ خواهد بود. برنامه پرتاب ماهواره‌ها به دو جلسه تبدیل می‌شود که در هر کدام ۱۴ ماهواره قرار خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


فاصله ماهواره‌های پنتاگون از مدار زمین

شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد این ماهواره‌های فضایی را در مدار زمین با فاصله ۹۵۰ کیلومتری قرار دهد. این شرکت در نظر دارد برای ارسال ماهواره‌های پنتاگون از بهترین موشک‌ها استفاده کند و این فرآیند را با کمترین هزینه صورت دهد. گفتنی است؛ ایلان ماسک همواره در نظر داشته تا هزینه ماموریت‌های فضایی را کاهش دهد و موشک‌های قابل بازگشت همانند فالکون ۹ را به دنیا معرفی کند. این مجموعه با اقدامات اخیر خود توانست نظر پنتاگون را جلب کند و سرانجام قراردادی قوی با این سازمان ببندد. اسپیس ایکس اکنون در نظر دارد سفینه‌ای برای ارسال انسان‌ها به فضا درست کند که قابلیت بازگشت به زمین را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.