استاندار کرمانشاه از وضعیت سرانه بیمه تامین اجتماعی در استان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری به موضوع و رفع موانع پیش رو برای افزایش آن شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند گفت: طبق آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در کرمانشاه جایگاه مناسبی ندارد و جزو استان‌های آخر کشور به حساب می‌آید.

او با بیان اینکه جایگاه فعلی کرمانشاه در شان مردم استان نیست، افزود: استان‌های برتر نیز شاید در ابتدا مشکلاتی داشته اند، اما با ارایه راهکار‌های منطقی توانسته اند آن‌ها را مرتفع و شرایط خوبی برای خود رقم بزنند.

بازوند بیان کرد: زمانی که فردی پشتوانه بیمه نداشته باشد از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم و انگیزه چندانی هم پیدا نمی‌کند و اگر بحرانی هم مانند کرونا اتفاق بیفتد و دولت تسهیلاتی درنظر بگیرد از آن محروم خواهد ماند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: نمونه اخیر آن را می‌توان تسهیلات درنظر گرفته شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا اشاره کرد، جایی که بیش از ۱۱ هزار نفر برای دریافت مقرری بیکاری ثبت نام کردند درحالی که طی بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد حدود پنج تا ۶ هزار نفر آن‌ها بیمه بودند.

او گفت: این شرایط به ضرر استان و کارگران و کارمندانی است که بیمه نشده اند و همین موضوع است که ما را جزو استان‌های آخر کشور قرار داده است.

بازوند در پایان با اشاره به توانمندی استان در زمینه کشاورزی، گفت: بیمه کردن این افراد باید در دستور کار قرار گیرد تا با خیالی آسوده و دغدغه مندی کمتری به کار تولید بپردازند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.