رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها امروز به‌عنوان مکمل نیروی انتظامی و ایجادکننده امنیت در سطوح مختلف آن اعم از فردی، ملی، بین‌المللی و جهانی به شمار می‌روند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ علی عباسی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه مدیریت رفتار در فضای مجازی یک اصل فراموش نشدنی است، گفت: رسانه‌ها در کنار دیگر نهاد‌های سازنده طرز تفکر جامعه نقش عمده‌ای ایفا کرده و افکار، عقاید و نگرش‌های جدید را از طریق ارایه درست و یا نادرست مطالب در میان افراد جامعه منتشر می‌کنند و به نوعی، قادرند یک طرز تفکر عمومی در جامعه ایجاد کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی در تامین و حفظ امنیت به خصوص امنیت اجتماعی اهمیت به سزایی دارند، با توجه به اینکه نیروی انتظامی به عنوان عنصر اصلی برقراری نظم و امنیت در جامعه ایفای نقش می‌کند، رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و پلیس محسوب شده و در حقیقت زبان گویای مردم هستند.

سرهنگ عباسی کسانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها یکی از عوامل و ابزار‌های مهم جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری هستند، گفت: رسانه نه تنها به مسیر ارتباطی، که فراتر از آن، به اصل پیام بدل شده است.

او  در ادامه تاکید کرد: اصحاب رسانه باید در ارتقاء سواد رسانه‌ای کوشش کنند و محتوا‌هایی را که منبع موثقی ندارد قبل از انتشار بررسی کنند و از دامن زدن به بحران‌ها و اختلافات بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها پرهیز کنند.

او افزود: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند، همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.