معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تخت‌های فعال بیمارستان‌های علوم پزشکی خراسان شمالی در شش ماهه اول امسال به هزار و ۱۴۸ تخت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، قاسم بیانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد تخت مصوب بیمارستانیهزار و ۳۱۳ تخت است که در صورت تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز می‌توان این تعداد را به صورت ۱۰۰ درصد فعال کرد.

بیانی عنوان کرد: تخت‌های ویژه فعال استان در سال گذشته، تعداد ۱۰۳ تخت بوده که این تعداد در شش ماهه اول سال جاری به ۱۴۵ تخت رسیده و از این افزایش ۳۷ تخت، مربوط به تخت‌های فعال ویژه ICU می‌باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: بیشترین افزایش تخت مربوط به بیمارستان امام حسن (ع) بوده که افزایش تعداد بیماران در این بیمارستان در همه گیری کرونا، یکی از مهمترین دلایل این افزایش تخت بوده است.

لازم به ذکر است؛ تعداد تخت مصوب تعداد تختی است که بیمارستان برای آن مجوز بهره برداری دارد و تعداد تخت فعال تعداد تختی است که آماده برای پذیرش بیمار بوده و به مفهوم وجود امکانات تخصصی، نیروی انسانی، تجهیزات و سایر منابع برای استفاده ۲۴ ساعته بیماران می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.