علما، شخصیت‌ها و نهاد‌های انقلابی یزد درگذشت آیت الله مصباح یزدی فقیه و متفکر برجسته را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علما، شخصیت‌ها و نهاد‌های انقلابی یزد در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:    إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ.

الکافی جلد ۱ صفحه ۳۸
ارتحال ملکوتی فقیه متأله و فیلسوف و متفکر برجسته و صاحب نظر که سراسر عمر خویش را در راه شناخت و ترویج معارف حقه الهیه و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و به واسطه طهارت روح و تلمذ کردن نزد استادان بزرگی همچون حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیهم و بزرگانی دیگر از تاریخ تشیّع و حوزه‌های علمیه، شخصیتی جامع و از جمله نوادر گردید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سه جهت در ایشان جمع شد، هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا که آن شخصیت بزرگ با تجمیع این جهات به وجودی مبارک و ارزشمند و محبوب جامعه و نسل جوان تبدیل شد.

این استاد برجسته و بزرگ اخلاق و مدافع بصیر و شجاع آرمان‌های اسلام و انقلاب، به عنوان فکر و اندیشه‌ی بی غل و غش معارف اسلامی همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشگام و در صف مقدم دفاع از حاکمیت دینی و جامعیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم، با وزانت و عمق علمی و احاطه و وسعت آگاهی و بینش و صفای باطن آنچنان اثرگذار بود که دشمنان انقلاب اسلامی و ولایت همواره پا به پای انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی و ولایت فقیه آن شخصیت بزرگ را مورد هجمه قرار می‌دادند.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی، از پرچمداران بصیرت و دفاع از ولایت بود و در این راه هر ناروایی را به جان خریده و هیچ گاه تردید نکرد، از بزرگترین برکات وجودی آن شخصیت ممتاز تربیت عالمان و صاحب نظران بصیر و انقلابی در سطوح عالی و تعامل حکیمانه با دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی برای تربیت دانشجویان متفکر، متدین و انقلابی و ولایی بود که بسیاری از آنان در جای جای میهن اسلامی افسران جنگ نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به عنوان مدافعانی توانمند از مرز‌های فکری و اعتقادی و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کنند.

این رحلت جانسوز را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظمروحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و حوزه‌های علمیه، به خصوص شاگردان ارزشمند آن استاد بزرگ و بیت مکرم ایشان و همه علاقمندان آن فقیه بااخلاص و متخلق به ویژه جوانان مؤمن انقلابی تسلیت و تعزیت عرض نموده برای آن عارف و فقیه و عالم ربانی علو درجات و همنشینی با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و خاندان مطهرش و برای

مصیبت دیدگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا و معلم انقلابی حضرت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است.

این عالم فقیه، فیلسوف و متفکر از مبارزان غیور انقلاب و از یاوران و مدافعان خستگی ناپذیر امام و رهبری بود و درعرصه‌های علمی و فقهی نقش‌آفرین بود. عمر با برکت این عمار انقلاب منشأ خدمات علمی و دینی ارزنده یی بود که برجسته‌ترین آن تاسیس موسسه امام خمینی (ره) و تربیت هزاران شاگرد می‌باشد.

علم و تقوا و ایمان راسخ به مبانی انقلاب و ولایت و استقامت در این راه از مهم‌ترین ویژگی‌های این عالم فیلسوف بود. بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او وجهان اسلام ثلمه ئی بزرگ است.

اینجانب این مصیبت را به محضر مبارک حضرت بقیت الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام (دامت برکاتهم)، شاگردان و فرزندان آن بزرگوار تسلیت گفته و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم
محمد شمس
مدیر حوزه علمیه استان یزد

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت عالم مجاهد، فیلسوف متفکر و فقیه انقلابی، یار امام و رهبری، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی رحمة الله علیه موجب تأثر گردید.

این عالم ربانی عمر پربرکت خود را درنشر آموزه‌های آسمانی و تعالیم الهی اسلام وخدمت به انقلاب و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذراند و با ایمان و استقامت کم نظیر، مظلومانه و مخلصانه از آرمان‌های ارزشمند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و حریم ولایت پاسداری کرد.

اینجانب فقدان این عالم جلیل القدر و خستگی ناپذیر را محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحق ایشان امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی، بیت مکرم ایشان، جامعه روحانیت وملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

احمد پهلوانیان

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار