مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: قیمت گوشت مرغ در این استان با تکمیل بخشی از زنجیره ارزش و عرضه گوشت مرغ کشتارروز تولیدی واحدهای صنعتی استان کاهش یافته و متعادل شده است.

محمدمهدی اکبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده ها، غیر فعال بودن کشتارگاه های طیور استان، نوسانات شدید و نامعقول قیمت گوشت مرغ در بازار کشور و تأمین نیاز استان به این کالای پرمصرف از سایر استانها سبب شد مرغ با قیمت بالایی در بازار استان عرضه شود.

او  ادامه داد: با هدف تأمین گوشت مرغ مورد نیاز سیستان و بلوچستان این سازمان با برگزاری نشست های مختلف با صاحبان واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و مسوولان واحدهای کشتارگاهی رفع موانع و مشکلات راه اندازی مجدد کشتارگاه های طیور زاهدان و ایرانشهر را در دستور کار قرار داد که با حمایت بی وقفه بازگشایی کشتارگاه ها به انجام رسید.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک شهروندان استان بدون دغدغه گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه می کنند.

اکبری افزود: مرغ کشتار روز با برند نسیم طیور زاهدان و تک ایرانشهر مورد استقبال عموم قرار گرفته و با قیمت پایین تر از مرغ های وارداتی سایر استانها در بین مردم استان توزیع می‌ شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: با راه‌اندازی مجدد این کشتارگاهها در مجموع برای ٩٠ نفر در هرشیفت کاری فرصت شغلی ایجاد شده که با افزایش تولیدات اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

هم اینک ۲ واحد کشتارگاه طیور زاهدان وایرانشهر روزانه حدود١٠ تا ١۵ تن گوشت مرغ کشتار روز به بازارمصرف استان عرضه می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار