مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پوشش بیمه‌ای دو هزار و ۱۲۱ نفر از عشایر و روستاییان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد خدمتگذاری به مددجویان با نهایت تکریم و حرمتگذاری است، افزود: افراد نیازمند می‌توانند از بیمه مددجویی این صندوق کمک گیرند و از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی سرانه واریز برای هر بیمه شده روستایی و عشایر را به طور سالانه ۳۳۰ هزار تومان عنوان کرد و از هزینه کرد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی برای کل بیمه تامین اجتماعی مددجویان تحت حمایت این نهاد در امسال خبر داد.


بیشتر بخوانید


الهی راد با اشاره به پرداخت سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر یک از مددجویان در بخش بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۸۳۱ مددجوی این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد هزار و ۴۲۱ نفر زن سرپرست خانوار و ۴۱۰ نفر نیز مجری طرح‌های اشتغال زایی هستند.

او گفت: با پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان تاکنون ۳۶۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در استان با برقراری متوسط حقوق و مستمری از طرف سازمان تأمین اجتماعی توانمند و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

الهی راد با بیان اینکه این افراد به دلیل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی هم‌اکنون مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت این نهاد با حداقل ۵۵ سال و آقایان با حداقل ۶۰ سال به‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و ازکار افتادگی بهره‎مند می‌شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.