مراسم وداع با پیکر عالم وارسته آیت‌الله مصباح یزدی امروز صبح در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در مشهد برگزار شد+فیلم و تصاویر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مراسم وداع با پیکر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز صبح قبل از راهی شدن به قم در حرم رضوی با حضور مردم، شاگردان این عالم فقید و  برخی از مسئولان خراسان رضوی برگزار شد.

 

 

 

مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در مشهد

دروس حوزه علمیه خراسان در پی ارتحال آیت الله مصباح یزدی امروز در تمامی سطوح تعطیل شد.

وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در مشهد

 

آیت‌الله علم الهدی: دشمنان دین نسبت به آیت الله مصباح عداوت دارند

آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌های علمی مرحوم علامه مصباح یزدی در این مراسم گفت: دشمنان دین نسبت به مرحوم آیت الله مصباح یزدی بغض و عداوت دارند.

او افزود: همزمان با انتشار رحلت جانگداز این عزیز بزرگوار، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا گفته است دشمن سرسخت دموکراسی غربی  مصباح یزدی بود، یعنی او مرحوم آیت الله مصباح یزدی را دشمن سرسخت توسعه استکبار اعلام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مجاهدات و مبارزات فکری و ایمانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی دشمن مستکبر جهان خوار را به این صورت درآورده است که فکر می‌کند در توسعه سکولاریسم دنیا و اسلام و در مقام وسعت و گسترش کفر جهانی، موجودی با این قدرت آنچنان مقاومت می‌کند که او را دشمن سرسخت این توسعه استکباری می‌دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: کافری که می‌خواهد بر دنیا مسلط شود، استکباری که در مسئله ارتقای جهان خوارگی‌اش فقط جز اینکه انسان‌ها را در مطامه اهدافش قربانی کند، چیز دیگری را نمی‌بیند، وقتی مجاهد به پا خواسته‌ای که با همه قدرت نیرو می‌آفریند برای نظام ضد استکباری و توانمند فکری خلق می‌کند، برای این نظام استکباری مرحوم آیت الله مصباح یزدی دشمن سرسخت می‌شود.

 

سخنرانی تولیت آستان قدس در مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح

 

روایت تولیت آستان قدس رضوی از تواضع آیت‌الله مصباح

 حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در این مراسم ضمن ابراز تسلیت با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی به دور از غرور و دنیا پرستی بود، گفت: آیت الله مصباح چندی پیش دچار کسالت شد و دوستانش نگران شدند، خواستم که از امکانات خارج از کشور برای درمان استفاده شود، اما متواضعانه گفت من ارزشی ندارم که برایم هزینه شود.
 
او افزود: آیت الله مصباح از همه لحظات عمرش بهترین استفاده ممکن را کرد. او قبل و بعد از انقلاب مقابل دشمنان داخلی و خارجی، انحرافات و کج فهمی‌ها و شبهه‌ها و فتنه‌ها ایستادگی کرد.
 

بیشتر بخوانید



تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مرحوم مصباح عمار انقلاب بود، ادامه داد: او سرزنش‌ها و ملامت‌ها را به جان خرید و البته این سرزنش‌ها هیچ تأثیری در روحیه او نداشت. زندگی بسیار ساده‌ای داشت و در تنگنای معیشتی بود، با این وجود هیچ گاه از وجوهات اهدایی استفاده نمی‌کرد.

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح همه عمر را در راه نشر اسلام گذراند، بیان کرد: تحمل ملامت‌ها و دفاع از جوانان از فضل الهی است که شامل حال این عالم بزرگ شد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
 
حضور مردم و شاگردان آیت الله مصباح در صحن جامع رضوی

تصاویر مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در مشهد

مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در صحن جامع حرم رضوی
 

هم‌ اکنون؛ مراسم وداع با پيكر آیت‌الله مصباح يزدی (ره) در حرم مطهر امام رضا(ع)

 
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از تشییع پیکر ایت الله مصباح در حرم رضوی
 
 

 

 

انتهای پیام//ف. ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
چه جمعیتی آمدن ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۳:۳۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
خدا بیامرزتشون روحشون شاد ولی بخدا اون بنده خدا هم راضی نیست تو این اوضاع کرونا و وضعیت بد اقتصادی مردم این همه هزینه از بیت المال بشه و چند شهر بچرخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۳:۲۹ ۱۴ دی ۱۳۹۹
یه سوال مگه در احادیث نداریم که میت رو هرچه زودتر بخاک بسپارین چراتوایران همه اموات رو تا ۳روز نگه میدارن رو زمین ؟
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۲:۰۸ ۱۴ دی ۱۳۹۹
خدارحمتشان کند.حیف حیف...
آخرین اخبار