عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان ضمن بیان ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی اعلام کرد که مقاومت در نبرد‌های پیش‌رو از راهبرد ایشان استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت اعلام کرد که شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران باعث افتخار انقلاب اسلامی ایران و تمام امت اسلام است.

او گفت: بالا بردن توان گروه‌های مقاومت به درجه‌ای که بتوانند کنست صهیونیستی، وزارت جنگ، تأسیسات نظامی و راهبردی این رژیم در سراسر سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند رویای شهید سلیمانی بود و این رویا را قبل از شهادتش محقق کرد.

شیخ قاووق در گفتگو با المنار افزود: شهید سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد یک سامانه موشکی که قادر به ویران کردن رژیم‌صهیونیستی است، ایفا کرد. سامانه‌ای که امروز قواعد بازدارندگی را تغییر داده و به تهدیدی برای وجود رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده است.

او در خصوص ارتباط حاج قاسم و سیدحسن نصرالله گفت: این ارتباط فراتر از روابط کاری بود و رابطه‌ای عاطفی و برادرانه بود و در پیشبرد فعالیت‌ها اثر قابل توجهی داشت.

شیخ قاووق در پایان با اشاره به اینکه حاج قاسم و حاج عماد تیمی واحد برای تقویت قدرت‌های مقاومت بودند، اعلام کرد: انتقال تجربیات ایران به لبنان و فلسطین، معادلات منطقه را تغییر داد به گونه‌ای که در هر جنگ پیش‌رو محور مقاومت با راهبرد‌های حاج قاسم نبرد را پیش خواهد برد و پیروزی‌های آینده نتیجه اقدامات حاج قاسم خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان همچنین در مراسمی در مارون الرأس به مناسبت اولین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به بیان ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت.

او گفت: حاج قاسم ارتشی میلیونی از رزمندگان مقاومت که آموزش‌دیده، مجهز و مشتاق شهادت هستند، بر جای گذاشت و در تمام پیروزی‌ها در امتداد منطقه رد پای حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود. در همه پیروزی‌ها در کشور‌های منطقه، علیه دشمنان تکفیری، اسرائیل و آمریکا اثر حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود.

شیخ نبیل قاووق افزود: چشم و قلب حاج قاسم با فلسطین بود و زندگی خود را وقف فلسطین کرد و می‌دانست خون او در راه فلسطین ریخته خواهد شد.

او گفت: حاج قاسم فرماندهی شجاع و نابغه و در همه عرصه‌ها پیروزی‌آفرین بود. او افتخار انقلاب اسلامی ایران بود. وی حامل پرچم آیت الله سید علی خامنه ای، ولی امر مسلمین بود. حاج قاسم کسی بود که طی بیست سال بهترین پشتیبان و حامی مقاومت و سرور مقاومت سید حسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان بود.

عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که خون حاج قاسم سرد نخواهد شد بلکه خون او دوباره زندگی و مقاومت می‌آفریند. با حاج قاسم و حاج ابومهدی عهد می‌بندیم در راه جهاد و مقاومت باقی بمانیم تا پیروزی بزرگ به دست آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار