مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

۱۶ هزار و ۹۵۲ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان شناسایی شدند

منبتی گفت: ۱۶ هزار و ۹۵۲ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان شناسایی شدند که از این تعداد بیش‌از پنج هزارو ۶۱۰ خانوار تکمیل پرونده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان در رابطه با طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه‌نشینی) با اشاره به چند دسته بودن افرادی که در حاشیه حضور دارند اظهارداشت: نخست افرادی که واقعا دچار مشکل و مستضعف هستند و به هر دلیلی نتوانستند در شهر بمانند، دوم افرادی مانند بزهکاران که از موضوع شلوغی‌ها و نابسامانی‌های حاشیه شهر سو استفاده می‌کنند و گروه سوم کسانی که به دنبال تصرف زمین هستند.

او  افزود: سال گذشته در راستای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی از طریق پیگیری عکس‌های هوایی، نقشه‌های لازم تهیه و پلاک به پلاک بررسی انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: ۳۰هزار و ۵۰۰ پلاک از طریق عکس هوایی شناسایی شدکه از این تعداد حدود۱۲ هزار واحد همکاری و اطلاعات لازم را دادند و ۱۸تا ۱۹ هزار واحد اطلاعات کافی را در اختیار قرار ندادند.

او  افزود: از میان ۱۲ هزار خانواری که شناسایی شدند نزیک به ۱۶ تا۱۷ هزار خانوار تشخیص داده شد زیرا در بعضی از آنها ۲ خانوار سکونت داشته که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی دقیق را مشخص می‌کند.

منبتی خاطرنشان کرد: از طریق عکس‌های هوایی کاملا به ساعت و به لحظه نشان داده می‌شود که چه تغییراتی اتفاق افتاده و در چه سال‌هایی این منطقه زمین بایر بوده و اکنون ساخته شده و براساس این مهم یکسری دستورالعمل‌هایی برای کسانی که زمین تصرف می‌کنند مشخص شده است.

او بیان کرد: این طرح در هفت محله زاهدان شامل منطقه سیمان، سه روستای حاجی‌آباد، خلیل‌آباد، داعی آباد، شیرآباد و قاسم آباد محله‌های هدف ما در فاز اول هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: طرح‌های مربوط به حاشیه‌نشینی نیاز به آورده و همت مردم هم دارد چرا که در حین کار موانعی از قبیل مشکلات سند رخ می‌دهد که باعث ایجاد تاخیر در کار می‌شود.

او  بیان کرد: هر کجا مشارکت مردم قوی‌تر باشد کارها سریع‌تر انجام خواهد شد ازین‌رو در زمینه طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان و چابهار از مردم درخواست می‌شود برای پیشرفت سریع کار اقدامات لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار